آموزشگاه موسیقی و برترین اساتید موسیقی

آموزشگاه موسیقی

آموزشگاه موسیقی و برترین اساتید موسیقی

در آموزشگاه موسیقی و مراکز آموزشی معتبر ، آموزش با شیوه های صحیح و آکادمیک پیش می رود.

در این میان برخی اساتید به دلایل مختلف از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و به اصطلاح هنرجویان ، اساتید بهتری هستند.

آموزشگاه موسیقی

باید گفت که اساتید موسیقی که در آموزشگاه موسیقی و مراکز آموزشی معتبر مشغول به فعالیت هستند از دانش آموختگان موسیقی هستند و به هیچ عنوان از لحاظ تخصص نمی توان گفت در سطح نا معقولی باشند ولی تفاوت به خاطر چیزهای دیگری است که امروز قصد داریم در این مورد صحبت کنیم و اساتید موفق را از جنبه های مختلف ارزیابی کنیم.

در انتخاب استاد برای آموزش نیز باید به این موارد توجه داشت تا بتوانید آموزشی صحیح ، اصولی و پایدار داشته باشید.

ملاک های اساتید برتر در آموزشگاه موسیقی

1-تخصص در رشته مورد تعلیم

اولین مورد در انتخاب اساتید برتر ، تخصص در رشته ای است که تدریس می کند.

هر چقدر که از لحاظ آموزشی استاد پیشرفته تر باشد حتما به موارد و مسائلی که در ادامه راه برای هنرجو پیش می آید احاطه بهتری خواهد داشت.

آموزشگاه موسیقی یوسف آباد2

اساتیدی که در آموزشگاه موسیقی ما فعالیت دارند همگی از دانش آموختگان رشته موسیقی و دارای تخصص در ساز مورد تعلیم خود هستند.

2-تجربه تدریس در آموزشگاه موسیقی یا دیگر مراکز

تجربه از مواردی است که تبحر استاد در برخورد و تدریس به هنرجویان با سلیقه های مختلف را می رساند.

هر چقدر که این مورد قوی تر باشد استاد قادر خواهد بود تا هنرجویان مختلف را بهتر درک کرده و نیز حساسیت های سنین مختلف را بهتر بشناسد.

استاد با تجربه در آموزشگاه موسیقی می داند که با یک متد از پیش تعیین شده و خشک نمی توان به همه هنرجویان آموزش داد و بایستی که در هر صورت علایق ، سلایق و نگرش های افراد مختلف را درک کرد.

3-انعطاف پذیری

تدریس امری بسیار حساس است و در برهه ها و سطوح مختلف آموزشی بایستی که اساتید موسیقی از انعطاف پذیری بالا برخوردار باشند تا تدریس موسیقی مانند دروس مدرسه نباشد و جذابیت ذاتی موسیقی در آن باشد.

مخصوصا در دوره آموزش موسیقی کودک انعطاف پذیری در کلاس کودکان بسیار مورد توجه است.

آموزشگاه موسیقی

در آموزشگاه موسیقی دقت به این مساله بسیار حائز اهمیت است چرا که افراد با سطح های مختلف و سبک های مختلف به آموزشگاه رجوع می کنند و استاد باید که بتواند به همه سبک هایی که در ساز تخصصی او مورد نظر است اشراف داشته باشد.

4-استفاده از متدهای جدید و درست آموزشی

کاربرد متد های قدیمی و گاها نادرست می تواند به ادامه تدریس صحیح آسیب برساند.

بهتر است که اساتید با روش های به روز و آزمایش شده آشنا باشند و در تدریس سعی نمایند تا از آنها استفاده کنند.

کاربرد روش های نادرست یا منسوخ شده که هنرجو را در نظر نمی گیرد می تواند به سرخوردگی در فرد بینجامد و در ادامه باعث کنار گذاشتن موسیقی شود.

آموزشگاه موسیقی

بهتر است تا هر هنرجو بر اساس خودش ارزیابی شود و از مقایسه پرهیز شود.

هر هنرجویی به طور ذاتی در مواردی ضعیف تر و در مواردی قوی تر است بهتر است که هنرجویان را با نقاط قوت و ضعفشان آشنا کرد به جای اینکه تحقیر کرد.

5-در نظر داشتن سنین مختلف

توجه به این مساله بسیار مهم است از این رو در کلاس های آموزشگاه موسیقی هنرجویان را بر اساس سنشان در کلاس های مختلف نام نویسی می کنیم و اساتید موسیقی کودک را که برای آموزش در نظر می گیریم از لحاظ گوناگون مانند انعطاف پذیری ، نحوه ارتباط گیری ، صبر ، حوصله و نیز گذراندن دوره های روانشناسی کودک ارزیابی می کنیم.

6-استفاده از وسایل کمک آموزشی مناسب

این مورد اخیر مخصوصا در کلاس های آموزش تئوری موسیقی و همچنین برای درک بهتر موضوع و ماندگاری مطالب بسیار مهم است.

آموزشگاه موسیقی

در مباحث گذشته و در مبحث آموزشگاه موسیقی و اهمیت وسایل کمک آموزشی در آن در مورد این مساله مفصلا صحبت کردیم در اینجا خاطر نشان می کنیم که استفاده از وسایل کمک آموزشی می تواند در بهتر کردن روند آموزش بسیار موثر باشد.

به اساتید توصیه می کنیم که به فراخور موضوع و مطالبی که تدریس می کنند از وسایلی جانبی موسیقی که برای این منظور طراحی و ساخته شده استفاده کنند و از فواید آن بهره ببرند.

 

5/5