مقایسه کلاس های آموزشگاه موسیقی با آموزش در منزل(مزایا و معایب)

آموزشگاه موسیقی

مقایسه کلاس های آموزشگاه موسیقی با آموزش در منزل(مزایا و معایب)

بسیاری اوقات پیش می آید که برای والدین این سوال پیش می آید که کلاس هایی که در محل آموزشگاه موسیقی برگزار می گردد برای فرزندشان مناسب تر است یا کلاس های آموزش در منزل.

بعضی ها نیز ترجیح می دهند که کلاس های آموزش در منزل را برای فرزند خود داشته باشند.

در هر صورت باید بدانید که هر کدام از این موارد می تواند مزایا یا معایبی داشته باشد و هر کدام را به نسبت هر فرد است که توصیه می کنیم.

آموزشگاه موسیقی

در برخی موارد خاص کلاس های آموزش در منزل توصیه می گردد و در مواردی نیز کلاس های آموزشگاه.

مزایای برگزاری کلاس ها در محل آموزشگاه موسیقی

1- داشتن روال منظم و برنامه مشخص برای برگزاری کلاس ها

از لحاظ روانی اثبات شده است که برگزاری کلاس ها(در همه زمینه ها) در روزها و ساعات معین باعث ایجاد یک نظم خاص در ذهن شده و موجب تسهیل آموزش و آمادگی بیشتر مغز برای دریافت موارد جدید می گردد. ضمن اینکه برنامه منظم کلاس ها باعث تمرین منظم تر هنرجو شده و فرد خود را مکلف می داند که هر طور شده تمرین ها را تا روز و ساعت کلاس انجام دهد در حالیکه این مورد در کلاس های آموزش در منزل به علت اینکه تایم هنرجو و استاد قابل تنظیم و تغییر است می تواند موجب بروز تنبلی گردد.

2-قرار گرفتن فرد در جو و فضای آموزشی

این مورد بسیار حائز اهمیت است که کلاس های آموزش در منزل معمولا با خمودگی و سستی همراه است دلیل آن نیز این است که منزل معمولا محل استراحت ، بازی ، تفریح ، غذا خوردن و … می باشد و تجربه نشان می دهد که هنرجویان در منزل از تمرکز کمتری برخوردار هستند.

آموزشگاه موسیقی

3-محیط طراحی شده برای آموزش

فضای آموزشگاه برای آموزش طراحی گردیده است و این بدان معناست که موارد اضافی حذف گردیده و وسایل کمک آموزشی و متناسب با آموزش تعبیه گردیده است در حالی که در منزل هزاران مورد و شی وجود دارد که تمرکز را از هنرجو می گیرد و باعث درگیر شدن ذهن می گردد.

4-تعامل با دیگر هنرجویان

تعامل با هنرجویان دیگر از قبیل همسالان یا دیدن نوازندگی دیگر هنرجویان می تواند بسیار برای فرد ترغیب کننده و انگیزه دهنده باشد چیزی که با زحمت فراوان استاد در منزل، شاید هیچ گاه نتوان به آن رسید.

آموزشگاه موسیقی

گاهی آموزشگاه موسیقی برای برآورده شدن بهتر این موضوع اقدام به برگزاری کلاس های گروهی میکند یعنی هنرجویانی را که در آموزش ساز به حد معقولی رسیده باشند در گروه های چند نفره قرار می دهد در این گروه ها که می تواند متشکل از نوازندگان ساز های مختلف باشد هر یک از هنرجویان با ساز خود به هنرنمایی می پردازند و همه ساز ها در کنار یکدیگر یک اجرای گروهی از سازهای مختلف را به نمایش می گزارند و در غالب یک ارکستر عمل می کنند.

این مورد مخصوصا برای کلاس های موسیقی کودک بسیار حائز اهمیت است و در کلاس های ارف اجرا می گردد.

تجربه ثابت کرده که این کلاس ها بسیار برای هنرجویان جذاب بوده و باعث انگیزه دهی دو چندان در آنها می گردد ضمن اینکه در این گروه ها مواردی را آموزش می بینند که هیچ گاه نمی توان به تنهایی به آنها آموخت.

مزایای کلاس های آموزش در منزل

1- این کلاس ها برای هنرجویانی که برنامه کاری آنها ثابت نیست بسیار مناسب است.

چون کلاس هایی که در محل آموزشگاه موسیقی برگزار می گردد در زمان و ساعت خاصی تشکیل می گردد هنرجویانی که به علت شیفت های کاری یا ماموریت های شغلی از برنامه خود مطلع نیستند به سختی می توانند خود را با کلاس ها هماهنگ کنند و به همین علت توصیه می کنیم کلاس های آموزش در منزل را انتخاب نمایند که بتوانند تایم و روز کلاس را با استاد مربوطه هماهنگ نمایند.

آموزشگاه موسیقی

2-هنرجویانی که با استرس حضور در کلاس مواجه هستند.

گاهی پیش می آید که هنرجویی به علل مختلف(تجارب کودکی یا ..) در کلاس با استرس زیاد مواجه می گردد به حدی که نمی تواند آموزش مناسب بگیرد.

در این موارد نیز توصیه ما اینست که حتی اگر به مدت کوتاه هم شده باشد در جو منزل آموزش بگیرد تا استرس او به کلاس از بین برود.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *