آموزشگاه موسیقی و روش های آموزشی

وضعیت نگه داشتن گیتار

آموزشگاه موسیقی و روش های آموزشی در آن

روش های آموزشی در آموزشگاه موسیقی بسیار متنوع است.

تقریبا به تعداد اساتیی که در حوزه موسیقی فعالیت دارند روش آموزشی وجود دارد.

معمولا اساتید موسیقی روشی را که معمول است پیش می گیرند و به تناسب سطح و علاقه هنرجویان بعضی جاهای آن را حذف یا بعضی موارد را به آن اضافه می کنند.

این شیوه آموزشی هر چند که گاهی می تواند خوب باشد ولی به دلیل عدم وجود یک طرح درس مشخص و مدون بسیاری مواقع به مشکل می خورد.

شیوه آموزشی آکادمیک در آموزشگاه موسیقی

در این روش اساتید از پایه شروع با آموزش مفاهیم و مقدمات موسیقی می نمایند.

با یادگیری اساس موسیقی ، نت ها ، تئوری موسیقی و بررسی صوت شروع کرده و تمام مواردی را که برای یادگیری اصولی موسیقی نیاز است در ادامه کار می کنند.

آموزشگاه موسیقی منظومه

در نهایت هنرجو به حدی می رسد که بتواند درک درستی از موسیقی، ریتم و صوت پیدا کند.

در این روش معمولا اساتید توجهی به قطعه نوازی و آهنگ ندارند و بیشتر تمرین روی اتود ها و گام های موسیقی را ملاک می دانند.

معمولا با یادگیری این روش هنرجویان پس از مدتی قادر خواهند بود تا آهنگ ها و قطعه های مناسبی را بنوازند ولی از اول روی آهنگ نواختن تمرکز نمی کنند.

به نوعی این روش آموزش صحیح موسیقی از پایه را ملاک کار قرار می دهد و همانند سواد آموزی هنرجو را از ابتدا با زیر و بم موسیقی آشنا می کند.

هر چند زمان بیشتری صرف می شود تا هنرجو به مرحله ای برسد که بتواند قطعات مناسب را بنوازد اما می توان گفت روش کاملا اصولی و کارآمدی است.

تنها مشکلی که در این روش شاید وجود داشته باشد این است که به دلیل عدم تمرکز روی آهنگ تا حدودی برای هنرجویان از جذابیت کمتری برخوردار است.

این روش مناسب هنرجویانی که به دنبال بازده زود هستند نیست و تغییرات پس از مدت طولانی تری پدیدار می گردد.

شیوه آموزشی پاپ در آموزشگاه موسیقی

به دلایلی که برای عدم جذابیت روش آکادمیک بیان کردیم اساتید برای هنرجویانی که انگیزه کمتری دارند گاهی روش کار روی آهنگ های پاپ را پیشنهاد می کنند.

در این روش اساتید موسیقی در هر ساز آهنگ های معروف تر را برمی گزینند و از همان ماه های اول اقدام به آموزش آن می نمایند.

دانلود فیلم آموزش موسیقی گیتار

این روش به دلیل بازده زود آن برای هنرجویان بسیار جذاب تر از روش قبلی است زیرا که با مدت کوتاهی هنرجویان قادر می شوند که با ساز خود آهنگ بنوازند.

اما این روش معایبی نیز دارد چونکه ملاک کار را قطعه و آهنگ نوازی قرار می دهند، کار خیلی اصولی نمی شود و پس از مدتی هنرجویان از هدف اصلی دور شده و به آهنگ نواختن صرف توجه می کنند.

این مورد باعث می شود که اصول اساسی موسیقی و نیز موارد مهم دیگر فراموش شده و هنرجو نیز با نواختن آهنگ دیگر به موارد مهم تر از قبیل درک ریتم و زمان بندی ها توجه کمتری می کند و این خود باعث آسیب به نوازندگی می گردد.

توصیه ما دربرترین آموزشگاه موسیقی یوسف آباد این است که روش اصولی و اساسی یادگیری موسیقی کار شود و در ادامه با رعایت موارد فوق قطعه و آهنگ نیز با هنرجویان کار شود که در کنار اصولی بودن هنرجویان بتوانند با نواختن قطعات مورد علاقه انگیزه کافی برای ادامه نیز داشته باشند.

این مورد در همه کلاس های آموزشگاه مد نظر است.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *