دانلود نت موسیقی مستم مستم و آشنایی با موسیقی فولکلوریک

لیست آموزشگاه های موسیقی

دانلود نت موسیقی مستم مستم و آشنایی با موسیقی فولکلوریک

در آموزشگاه موسیقی گاها آهنگ های محلی و آشنا که نواختن آنها با هر سازی راحت باشد نیز تدریس می گردد.

این بار برای شما دانلود نت موسیقی آهنگ زیبای مستم مستم را قرار می دهیم.

نواختن این آهنگ با ساز های مختلف امکان پذیر است و تنظیم آن به گونه ای است که همه هنرجویان حتی مبتدی نیز می توانند به راحتی آنر اجرا نمایند.

اساتید موسیقی گاهی از چنین آهنگ هایی برای جذب هنرجویان و نیز آشنا کردن هنرجویان با موسیقی نواحی استفاده می کنند.

دانلود نت موسیقی آهنگ مستم مستم

دانلود نت موسیقی مستم مستم

آشنایی با موسیقی فولکلوریک

کلمه فولکلوریک کلمه ای است فرانسوی که در فارسی به دانش عامیانه ترجمه شده است.و مربوط به هر آنچه که درباره مردم عوام یک جامعه می باشد اطلاق می شود. مثل آداب و رسوم و نوع گویش و …. و موسیقی.

در ایران به موسیقی فولکلوریک موسیقی نواحی گفته می شود که مربوط به نواحی و مناطق مختلف جغرافیایی می شود مثل موسیقی کردی یا لری یا شمالی و …

آهنگ فولکلور مستم مستم

آهنگ مستم مستم و با گویش صحیح تر مسم مسم آهنگی است فولکلوریک مربوط به روستای ممسنی از توابع استان فارس که تا کنون توسط هنرمندان زیادی اجرا شده که از بهترین اجراها می توان از بانو سیما بینا و پری زنگنه نام برد.

در سال پنجاه و نه آلبومی به اسم آرایش خورشید که از الحان سی گانه باربد می باشد توسط کورش یغمایی منتشر شد که در آن این هنرمند با الهام از موسیقی راک آهنگ مستم مستم را به شکلی کاملا متفاوت نسبت به گذشته اجرا کرد.

خصوصیت بارز موسیقی فولکلوریک سادگی ، ظرافت و بیان اداب و رسوم و ویژگی های فرهنگی در آهنگ ها می باشد. مثلا در بخشی از شعر آهنگ مستم مستم آمده: بیا بریم شاه چراغ عهدی ببندیم            هر کدوم عهد بشکنیم کمر نبندیم

در اینجا به تقدس و مهم بودن حضرت شاه چراغ در ادبیات شیراز اشاره شده و یا در قسمت دوم شعر به کمر بستن که این سنت اصالتا مربوط به اقوام کرد بوده که بعد از بستن پیمان شالی را به کمر گره می زدند که نشان از داشتن پیمانی با یک دوست یا معشوق و پایبندی به آن بوده است که هنوز بعد از قرن ها این سنت در بین اقوام مختلف ایرانی به خصوص کرد ها و لر ها وجود دارد و این خصوصیت ممتاز و بارز موسیقی نواحی است که به این سنت های اصیل و قدیمی دامن می زند.

فضای موسیقی فولکلور

فضای موسیقیایی فولکلوریک فضایی بسیار غنی ، شاد و کاملا گویا است و این خاص موسیقی نواحی در ایران نیست و حتی اگر آثار فولکلوریک کشورهای دیگر نیز بررسی شود به این نتیجه کلی خواهیم رسید مثلا آهنگ یانکی دودل یک موزیک فولکلوریک امریکایی است که بسیار فضای غنی ، شاد و در عین حال ساده ای دارد.

در میان موسیقی نواحی باید به جرات گفت موسیقی کردی از همه پرشور تر ، پرمحتواتر و جذاب تر می باشد.و هنرمندان زیادی نیز در عرصه موسیقی کردی فعالیت های شایان توجهی انجام داده اند که از آن جمله می توان به استاد کیهان کلهر که به تازگی برنده جایزه گرمی شده اند اشاره کرد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *