دانلود نت موسیقی آهنگ امواج دانوب

آموزش فلوت کلید دار

دانلود نت موسیقی آهنگ امواج دانوب

یکی از آهنگ هایی که در آموزشگاه موسیقی و توسط اساتید پس از مدتی با هنرجویان کار می شود آهنگ زیبای امواج دانوب است.

این آهنگ زیبا را با ساز های مختلف می توان نواخت.

در زیر می توانید دانلود نت موسیقی این آهنگ زیبا را داشته باشید.

 

پس از دانلود نت موسیقی این آهنگ و با رعایت موارد زیر حتما بهتر می توانید آنرا بنوازید.

نکاتی برای بهتر نواختن قطعه

قطعا مهم ترین نکته برای نوازندگی رعایت داینامیک(کنترل شدت و ضعف اجرای نت ها)می باشد یعنی توجه به اینکه کجا باید صداها ضعیف باشد کجا قوی کجا رفته رفته ضعیف یا کجا رفته رفته قوی.

یکی دیگر از مواردی که در داینامیک باید رعایت شود اجرای اکسنت ها است.در آموزشگاه موسیقی یوسف آباد رعایت همه این موارد آموزش داده می گردد.

اکسنت ها که از عناصر مهم داینامیک می باشند یعنی اجرای نت هایی با تاکید بیشتر نسبت به نت های قبل و بعدش که در این آهنگ به وفور وجود دارد و باید رعایت شود.

ویدئو آموزشگاه موسیقی

در انتها برای اجرای نتی که برای شما در این صفحه گذاشته شده است لازم می دانم تذکر دهم که دست چپ باید با فاصله یک اکتاو از دست راست نواخته شود چرا که زیر نت های دست چپ علامت 8 که علامت اکتاو است گذاشته شده است. این علامت اگر بالای نت بیاید نت باید یک اکتاو بالاتر اجرا شود و اگر پایین بیاید باید یک اکتاو پایین تر اجرا شود.

درباره آهنگ سازی این قطعه

همیشه در طول تاریخ اماکن ، رودها و … وجود داشته اند که به خاطر مهم بودن یا تقدس در فرهنگ های ملل مختلف تاثیر گذاشته اند و باعث شده اند راجع به آنها نقاشی های مختلف ، فیلم های مختلف و حتی موسیقی های مختلف ساخته شوند.

یکی از آن رودخانه های مهم که در فرهنگ های مختلف مقدس نیز شمرده می شود ، رودخانه دانوب در اروپا است که بزرگ ترین رودخانه اروپا نیز محسوب می شود و البته مهم ترین رودخانه اروپا.

که از کشور هایی مثل روسیه ، فرانسه و آلمان می گذرد و باعث شده آهنگ سازانی که در این کشور ها زندگی می کرده اند در صدد برآیند که آهنگ هایی را برای این رودخانه زیبا و بزرگ بسازند.

از جمله این آثار می توان به دانوب آبی از چایکوفسکی آهنگساز مشهور روسیه اشاره کرد.

همچنین بتهوون نیز آهنگی با همین اسم دارد. در این میان می توان به قطعه زیبا و منحصر به فرد دانوب آبی از یوهان اشتراوس نیز اشاره کرد. اما شاید به جرات بتوان گفت بهترین و معروف ترین آهنگی که برای دانوب ساخته شده آهنگ امواج دانوب از ژوزف ایوانویچ می باشد که در گام لا مینور هارمونیک به رشته تحریر در آمده و توسط ارکستر سمفونیک های معروف جهان اجرا شده است.

درباره ایوانویچ آهنگساز قطعه

در مورد ایوانویچ باید گفت او متولد سال 1845 میلادی است در کشور رومانی که در سال 1902 در گذشت.

ایوانویچ رهبر یگان موزیک در ارتش بود و آهنگ سازی بزرگ که در سراسر عمرش بیش از سیصد آهنگ بخصوص برای رقص های مختلف ساخت.

آثار ایوانویچ در بیش از شصت کشور جهان منتشر شده و شاید بتوان از او به عنوان یکی از برجسته ترین و مهم ترین آهنگسازان نیمه دوم قرن نوزدهم یاد کرد.

ایوانویچ دو سال آخر عمر خود را که سرشار از مطالعه و تحقیق در زمینه موسیقی بود به عنوان بازرس موسیقی ارتش در کشورش محسوب شد و تا پایان عمر در آن سمت باقی ماند.

به اهتمام استاد سعید محمد اصغری

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *