آموزشگاه موسیقی و مشکلات آموزش ویولن3

آموزشگاه موسیقی

آموزشگاه موسیقی و مشکلات آموزش ویولن3

در مباحث گذشته مواردی را عنوان کردیم که در آموزشگاه موسیقی و در راه آموزش این ساز بروز می کند.

همه مواردی که در دو مطلب قبلی بیان کردیم هر کدام به نوبه خود حائز اهمیت است و در آموزش این ساز زیبا باید رعایت گردد.

صدا دهی دیر تر این ساز نسبت به بقیه سازها

و اما همه موارد که صحبت شد باعث گردیده که روند صدا دهی و به ثمر نشتن و آهنگ نواختن در این ساز شاید اندکی نسبت به ساز های دیگر کند تر باشد و همین امر باعث معظلاتی در آموزشگاه موسیقی گردیده است.

آموزشگاه موسیقی یوسف آباد6

معمولا هنرجویان با علاقه به یادگیری این ساز می پردازند و همه با اشتیاق شروع می کنند اما در ادامه و در روند تمرین ها و آموزش مشکلاتی پیش می آید که شاید تعدادی از هنرجویان سرد می شوند و تمرین ها را به سختی انجام می دهند.

خیلی اوقات ادامه این روند و تمرین نکردن باعث می گردد که آموزش بسیار سخت گردد و اساتید نتوانند به خوبی برنامه آموزشی خود را پیاده نمایند.

چونکه در نهایت اگر تمرین ها کافی نباشد عملا کلاس ها بیهوده می گردد و ادامه این موضوع باعث می گردد که یادگیری موسیقی و ساز ویولن رها گردد.

راهکارها در آموزشگاه موسیقی

برای پیش نیامدن این مساله باید به نکاتی توجه کرد:

1.باید از ابتدا هنرآموز با سختی ها و مسائل پیش روی این ساز آشنا گردد و به خوبی توجیه شود که به راحتی و آسانی نخواهد توانست که ویولن بنوازد.چون بسیاری از مواقع هنرجو درست توجیه نمی گردد و فکر می کند که به راحتی یا بدون تمرین کافی فقط صرف کلاس آمدن قادر به ویولن نواختن است.اگر فرزندتان قرار است آموزش این ساز را آغاز نماید حتما از استاد او بخواهید قبل از هر چیز روند کلی از آموزش این ساز را برای فرزندتان توصیف نماید تا اگر فرد تصور دیگری از نوازندگی این ساز دارد توجیه شود و شاید لازم باشد اصلا ساز دیگری را برگزیند تا در ادامه به سرخوردگی نینجامد.

2.برای خود (یا فرزند خود) برنامه مدون و صحیح برای آموزش و البته تمرین داشته باشید و سعی نمایید در هر صورت طبق برنامه پیش روید. مثلا با کمک از استاد خود می توانید برنامه ای برای تمرین داشته باشید که مثلا روزی نیم ساعت یا در فلان ساعت روز و… داشته باشید.

چون اگر تمرین کافی باشد حتما آموزش به مشکل نمی خورد.

3.اگر تمرین ها خیلی علاقه فرد را برنمی انگیزد تا وقت کافی برای آن بگذارد بهتر است با استاد مشورت شود تا شیوه آموزشی بهتری را پیش گیرد که با روحیات و سلایق فرد سازگار باشد.

آموزشگاه موسیقی یوسف آباد3

مورد اخیر بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که اگر تمرین ها و دروس برای فرد جذاب باشد، حتما او برای آنها وقت بیشتری صرف خواهد کرد و در نهایت تسلط بیشتری روی ساز پیدا خواهد کرد.

4.بهتر است که با مشورت مشاورین آموزشگاه موسیقی و اساتید موسیقی، در کنسرت ها و اجرا ها شرکت نماید تا انگیزه و روحیه کافی را بیابد و همچنین با دیدن هنرجویان دیگر از وضعیت دیگران هم در این باره آگاه گردد.

در مورد اخیر آموزشگاه موسیقی منظومه برنامه های فوق العاده دقیق و منظمی پیش بینی کرده است تا هنرجویان به طور مرتب در کنسرت ها شرکت نماید و از فواید آن بهره ببرند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *