آموزشگاه موسیقی و مشکلات آموزش پیانو

آموزش پیانو آموزشگاه منظومه

آموزشگاه موسیقی و مشکلات آموزش پیانو

در آموزشگاه موسیقی ما کلیه سازهای ایرانی و کلاسیک آموزش داده می شود و آموزش ها برای همه سنین و همه مقاطع ائم از مبتدی، متوسط یا پیشرفته صورت می پذیرد.

اما آموزش هر سازی مسائل و مشکلات پیرامون خود را نیز دارد که ما در این پست سعی بر آن داریم تا مشکلاتی که بر سر راه یادگیری این ساز وجود دارد را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم تا شما عزیزان با آگاهی از همه مسائل موجود بتوانید تصمیم مناسب تری را اتخاد نمایید و اگر برای کودک خود قصد دارید آموزش پیانو را شروع کنید بدانید که با چه مواردی ممکن است روبرو شوید.

در پست های بعدی نیز در هفته های آینده موارد مربوط به ساز های دیگر را نیز ارزیابی خواهیم کرد.

مزایا و معایب انتخاب پیانو

موارد زیادی به آموزشگاه موسیقی مراجعه می کنند و عنوان می کنند که فرزندشان به ساز پیانو علاقه مند است و می خواهد پیانو را بیاموزد و یا اینکه در مواردی هم والدین می خواهند که فرزندشان پیانو یاد بگیرد و صرف نظر از ساز های دیگر به خاطر اینکه ساز کاملی است و یا به خاطر زیبایی این ساز می خواهند که فرزندشان این ساز را بیاموزد.

ویدئو آموزشگاه موسیقی

 علاقه

در این موارد باید بگوییم که هر چند پیانو یکی از کامل ترین ساز ها می باشد و بسیاری می گویند پایه برای موسیقی این ساز است ولی نباید از ساز های دیگر باز بمانیم و یا علاقه فرزند را در نظر نگیریم.

چون با وجود خوبی این ساز اگر فرزند شما به گیتار علاقه مند باشد عملا آموزش پیانو برای او هیچ فایده ای نخواهد داشت. و همیشه تاکید می کنیم که علاقه در اولویت است.

و چه بسا کودک در ساز های دیگر استعداد ویژه ای داشته باشد که با کار روی ساز پیانو هیچ گاه شکوفا نگردد.

گذشته از این، ساز های دیگر هم به کاملی ساز پیانو هستند و هر یک به نوبه خود بر اساس اصول خاصی طراحی گردیده اند که اگر بهتر از پیانو نباشند قطعا کمتر نیز نیستند.

و کلا باید بگوییم که هیچ سازی بر ساز دیگر ارجحیت ندارد و این آموزش صحیح موسیقی روی ساز است که باید اصولی صورت بگیرد.

و در نهایت هر سازی زیبایی خود را دارد.

هزینه بالای ساز

بسیاری از والدینی که در مرحله انتخاب ساز برای فرزندشان به آموزشگاه موسیقی ما مراجعه می کنند از بابت انتخاب ساز پیانو نگرانی هایی دارند.

مثلا بیان می کنند که اگر فرزندشان آموزش پیانو را آغاز نماید و برای او ساز تهیه نمایند شاید پس از مدت کوتاهی آموزش را رها کند و در حقیقت مطمئن نیستند که فرزندشان پیانو را ادامه می دهد یا اینکه در ادامه کار آن را رها می کند.

یا در مواردی هم پیش می آید که کودک به ساز های دیگر گرایش پیدا می کند. و پیانو را رها می کند.

البته این نگرانی به جا است و با توجه به اینکه پیانو ساز ارزانی نیست شاید این نگرانی بیشتر از ساز های دیگر در اینجا باشد.

راهکارها در آموزشگاه موسیقی

برای حل این مشکل نیز چند راه کار وجود دراد.

اول اینکه سعی کنید حتما با کمک از مشاورین آموزشگاه برای فرزندتان ساز انتخاب نمایید تا به این وسیله از علاقه او مطمئن شوید. مشاورین آموزشگاه موسیقی با تجربه ای که در این زمینه دارند این موضوع را بهتر تشخیص می دهند.

در مرحله بعد و باز هم با کمک مشاورین یا اساتید پیانو میتوانید فرزندتان را از مراحل آموزش و یا سختی های کار مطلع کنید تا بهتر تصمیم بگیرد.

و در نهایت نیز یک راه حل کارآمد تر این است که یک پیانو الکتریک برای او تهیه نمایید.

پیانوهای الکتریک که جدیدا وارد بازار گردیده از هر لحاظ ایده آل است چون هم روی صدای آنها با دقت کار شده تا استاندارد و شبیه پیانو های مکانیکی باشند و هم قیمت مناسبی دارند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *