آموزشگاه موسیقی و مشکلات آموزش پیانو 4

اخبار دنیای موسیقی

آموزشگاه موسیقی و مشکلات آموزشگاه پیانو 4

برای علاقه مندان به موسیقی کلاسیک و ساز فوق العاده زیبای پیانو در آموزشگاه موسیقی اقدام به نشر مطالبی با عنوان مشکلات آموزش پیانو نمودیم و چون با استقبال شما عزیزان همراه شد سعی داریم تا در این مطلب به بررسی کامل تر این مساله بپردازیم.

 

در آموزشگاه موسیقی آموزش پیانو با طرح درسی خاص و طبق برنامه ریزی اصولی همگام با آموزش جهانی این ساز پیش میرود.

 

برنامه هایی که برای آموزش این ساز توسط اساتید تحصیلکرده و خبره رشته موسیقی و معلمی ساز پیانو طراحی گردیده و در آن تمام جزءیات کار با هنرجو گنجانده شده است.

ویدئو آموزشگاه موسیقی

در این سری برنامه های مدون که بر اساس سطح هنرجویان متفاوت است مساءلی از قبیل مساءل زیر کاملا پیش بینی شده و برای هر یک راه حل های مناسبی نیز اندیشیده شده است. مساءلی چون معضلات پیش روی هنرجویان، دلایل بی رغبتی به موسیقی و یا به ساز پیانو، مشکلات ناشی از تمرین روی ساز غیر استاندارد یا ساز با صدای نامناسب، مشکلات کم رویی در اجرا در حضور دیگران، عدم پیوستگی در اجرای قطعات، استرس در هنگام اجرا، تمرین در منزل با بی میلی و ….

دلایل بی رغبتی به موسیقی و یا به ساز پیانو در آموزشگاه موسیقی

 

در آموزشگاه موسیقی گاهی این مساله پیش می آید که پس از مدتی که هنرجو اقدام به یادگیری این ساز می نماید علی رغم اینکه با اشتیاق هم یادگیری این ساز را آغاز نموده اما در ادامه راه بی میل میگردد.

 

این مساله می تواند دلایل متعددی داشته باشد اما مهم ترین عاملی که میتوان برای دلیل بی رغبتی به این ساز عنوان کرد شاید دروس نامتناسب با سطح، سن و یا علاقه هنرجویان باشد که اگر اساتید به این موارد دقت کافی داشته باشند حتما می توانند با فراست علاقه و سطح هنرجویان را دریافته و قبل از اینکه کار به زدگی از موسیقی بیانجامد این مساله را حل نمایند.

مشکلات ناشی از تمرین روی ساز غیر استاندارد یا ساز با صدای نامناسب

یکی دیگر از مساءلی که در آموزشگاه موسیقی گاها پیش می آید تمرین روی ساز غیر استاندارد است که از اهمیت فراوانی برخوردار است چرا که تمرین روی ساز بی کیفیت و نامناسب می تواند به نوازندگی هنرجویان لطمات جبران ناپذیری وارد کند.

 

اگر صدای ساز صدای استانداردی نباشد گوش هنرجویان به صدای غیر استاندارد عادت کرده و شاید به سختی بتوان گوش را دوباره تربیت کرد.

 

لذا در تهیه ساز توصیه اکید می کنیم که حتما از اساتید خود مشورت بگیرید و حتما خصوصیات ساز ایده آل را بررسی کرده و با اطلاعات کافی در این زمینه اقدام به خرید ساز نمایید.

 

مشکلات کم رویی در اجرا در حضور دیگران

 

گاهی اوقات نیز پیش می آید با وجود اینکه هنرجویان قطعات را به خوبی می نوازند اما برای اجرا جلوی دیگران مشکل دارند و بعضی وقت ها نیز والدین با اصرار از کودکان می خواهند که جلوی دیگران بنوازند.

 

باید بگوییم که نواختن در حضور دیگران همیشه برای هنرجویان مبتدی دشوار است و مساله ای کاملا طبیعی است که در آموزشگاه موسیقی نیز برای آن راه حل ها و تمرین های زیادی اندیشیده شده است از قبیل کنسرتها و اجراهای هنرجویی.

 

ولی تاکید می کنیم که والدین هیچ گاه با اصرار از کودکان نخواهند که جلوی دیگران بنوازند.

موارد دیگر چون عدم پیوستگی در اجرای قطعات، استرس در هنگام اجرا، تمرین در منزل با بی میلی را در پست بعدی مفصلا بررسی خواهیم کرد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *