آموزشگاه موسیقی و مشکلات آموزش پیانو ۳

آموزش پیانو

آموزشگاه موسیقی و مشکلات آموزش پیانو ۳

زیبایی های پیانو

از ساز های زیبایی که در آموزشگاه موسیقی تدریس می شود می توان گفت پیانو یکی از زیباترین و دلنشین ترین صداها را دارد.

که باعث شده برای همه ما جذاب باشد و به گونه ایست که همه از شنیدن صدای آن لدت می برند.

در دوره آموزش پیانو به مواردی برمی خوریم که با دانستن آن حتما بهتر می توانید که با آنها مواجه شوید و باعث می شود با دید بهتری این ساز را انتخاب نمایید.

پیانو از زیباترین نمود های موسیقی و ابزاری برای ابراز زیبای احساسات است.

برخی پیانو را مادر همه ساز می دانند که البته شاید اغراق نیز نباشد.

یکی از بهترین ابزار موسیقی که می توان نوازندگی و نیز خلاقیت در موسیقی را روی آن به بهترین شکل انجام داد.

ویدئو آموزشگاه موسیقی

اما همواره بر سر راه آموزش این ساز زیبا در آموزشگاه موسیقی و یا مراکز آموزش موسیقی مشکلاتی هست که باعث می گردد آموزش آن نیز در برخی موارد سخت تر باشد.

خطوط حامل دو تایی

یکی از این موارد این است که خطوط حامل همه ساز ها که نت نویسی روی آن صورت می گیرد در یک ردیف قرار دارد(همانند نت زیر برای گیتار)

دانلود نت موسیقی پدر خوانده

اما در ساز پیانو این نت نویسی روی دو ردیف خط حامل صورت میگیرد(مانند نت زیر)

دانلود نت موسیقی

 

واز این لحاظ نت خوانی آن مشکل تر است.

 

 

هر کدام از این ردیف خوط حامل برای نوازندگی هر دست است که ردیف بالایی برای اجرای دست راست و ردیف پایینی برای اجرای دست چپ می باشد و شما باید هر دو این خطوط را خوانده و با هر دست جدا اجرا کنید.

و حتی سخت تر از آن اینکه ردیف پایین یعنی نت هایی که با دست چپ اجرا می گردد نت خوانی متفاوتی هم دارد.

یعنی اینکه اکثر ملودی ها روی کلید سل نوشته می شود اما در این ردیف خطوط حامل نت نویسی روی کلید فا صورت می گیرد.

به همین دلیل است که شاید مقداری نت خوانی و اجرای آن روس ساز پیانو برای نوازندگان و هنرجویان این ساز نسبت به بقیه ساز ها دشوارتر باشد باشد.

مشکلات ناشی از تمرین یک دستی

در آموزش اصولی این ساز اساتید نت خوانی و نیز تمرین روی دست چپ و راست را به گونه ای هماهنگ پیش می برند تا هر دو دست از توانایی کافی برخوردار گردد.

اما گاهی هنرجویان بدون مشورت استاد و سرخود تمرین های هر دست را جدا انجام می دهند و گاهی حتی قطعه ها را برای راحت تر بودن به صورت یک دستی انجام می دهند و چ.ن مقداری از قطعه قابل تشخیص است از تمرین های دست چپ تفره می روند که این قضیه برای هنرجویان و نوازندگان ساز پیانو بسیار مضر است البته گاهی اساتید پیانو در آموزشگاه موسیقی با مقاصد و هدف های خاص تمرین هایی را روی دست چپ یا راست به صورت جدا به هنرجویان می دهند اما این فقط با صلاح دید استاد و با هدفی خاص است و نباید تمرین ها و قطعه ها را فقط با یک دست نواخت.

این امر باعث تمبلی دست چپ گردیده و همچنین آهنگ هایی که تنها با دست راست نواخته می شود از زیبایی قطعات می کاهد و همین امر در دراز مدت باعث بی میلی به موسیقی می گردد.

توصیه ما در آموزشگاه موسیقی

لدا توصیه می کنیم آموزش این ساز را حتما با یک استاد خبره ادامه دهید و جدای از تمرین های کلاس پیزی ننوازید تا به مرحله ای برسید که بتوانید خود نوازندگی را به درستی انجام دهید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *