برای یادگیری موسیقی از کجا شروع کنم؟

زنگ آموزشگاه موسقی

برای یادگیری موسیقی از کجا شروع کنم؟

این سوال بسیاری از ما هاست. بسیاری اوقات کسانی به آموزشگاه موسیقی ما مراجعه می کنند و یادگیری موسیقی دوست دارند اقدام کنند اما نمی دانند چه باید بکنند.

خیلی وقت ها پیش می آید که کسانی یادگیری موسیقی را بسیار دوست دارند ولی سال هاست که با این فکر سپری شده ولی هنوز هیچ اقدامی نکرده اند.

باید بگوییم که موسیقی تماما حس است و گاهی یک جرقه کوچک باعث می گردد که ما موسیقی را شروع کنیم و ادامه دهیم و گاهی هم این حس ما به نوازندگی ختم نمی شود.

یادگیری موسیقی

باید بگوییم که در همه این موارد شاید نداشتن آگاهی کافی مهم ترین عاملی است که باعث گردیده هیچ گاه یادگیری موسیقی انجام نشود.

ما سعی بر آن داریم تا با ساده کردن موسیقی شرایطی فراهم آوریم تا همگان بتوانند موسیقی را به راحتی فرابگیرند و از فواید بی نظیر آن بهره ببرند.

تصمیم

برای یادگیری موسیقی فقط و فقط لازم است اراده کنید زیرا که یادگیری موسیقی از موارد بسیار زیبا و لذت بخش زندگی است که نه تنها سخت نیست بلکه آنقدر جذاب و لذت بخش است که اگر اصولی و صحیح آموزش داده شود بسیار آسان نیز هست.

تمرین

بسیاری از سازها را می توان با اندکی تمرین روزانه و اندکی صبر و حوصله به راحتی فرا گرفت.

تصورات غلط

باید بگوییم که در این زمینه یک سری تصورات غلط وجود دارد مثلا اینکه یادگیری موسیقی استعدادی ویژه نیاز دارد. شاید یک سری بخش های موسیقی مانند آهنگسازی و .. استعداد و خلاقیت لازم داشته باشد، اما برای نوازنده شدن اصلا استعداد ویژه ای نیاز نیست و همگان با هر سطحی می توانند نوازنده شوند.

یکی دیگر از تصورات غلط در این حوزه این است که اگر یادگیری موسیقی در سنین کودکی انجام نشود دیگر فایده ای نخواهد داشت که در این مورد نیز باید بگوییم که برای نوازنده شدن هیچ سن و سال خاصی نیاز نیست و اگر چه توصیه ما آن است که از کودکی بچه ها را با موسیقی آشنا نمایید به خاطر اینکه از فواید آن از کودکی بهره ببرند ، اما در حقیقت یادگیری آن در سنین بالاتر اصلا سخت نیست.

انتخاب ساز متناسب با روحیه

بعد از تصمیم برای شروع موسیقی شما باید سازی را انتخاب کنید که با روحیات و خلقیات شما نیز هماهنگ باشد.مثلا یکی با گیتار احساس بهتری دارد و دیگری با پیانو.

مثلا اینکه شما به موسیقی ایرانی گرایش دارید یا به موسیقی کلاسیک. برای فهمیدن این موضوع یک راه این است که ببینید چه آهنگ هایی را بیشتر گوش می کنید و یا کدام سبک آهنگ ها حس بهتری به شما می دهند.

همچنین می توانید ساز های مختلف را از نزدیک ببینید و ببینید که با کدام ارتباط بهتری برقرار می کنید برای این کار می توانید از مشاورین آموزشگاه موسیقی نیز راهنمایی و مشورت بگیرید.

انتخاب استاد مناسب

بعد از این مرحله باید که یک استاد مجرب در این زمینه بیابید که هم در امر موسیقی تبحر داشته باشد و هم تجربه تدریس داشته باشد.

و به خوبی بتواند شما را با زیبایی های این ساز آشنا نماید.

 

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *