آموزشگاه موسیقی و دغدغه های هنرجویان

دوره کلاس های آموزش سازدهنی

آموزشگاه موسیقی و دغدغه های هنرجویان

با سلام و درود فراوان بر همراهان همیشگی آموزشگاه موسیقی و با آرزوی اینکه مطالبی که در سایت منتشر می گردد برای دوستان مفید واقع گردد.

این بار و در این پست و پست های بعدی که پیرامون همین موضوع منتشر خواهیم کرد سعی بر آن داریم تا بعضی دغدغه هایی را که پیش روی هنرجویان در آموزشگاه موسیقی هست را بررسی نماییم.

سوالات بسیاری که برای هنرجویان در این مورد پیش آمده و نیز دغدغه هایی که گاها باعث می شود تا هنرجویان در آموزش موسیقی به مشکل بر بخورند ما را واداشت تا به این موضوع بپردازیم.

آموزشگاه موسیقی تهران

در آموزشگاه ما که یکی از آموزشگاه های موسیقی یوسف آباد میباشد، آموزش موسیقی در همه سطوح انجام می گیرد.

دغدغه های هنرجویان در آموزشگاه موسیقی

گاهی اوقات ما با این قضیه برخورد می کنیم که هنرجویی علی رغم اینکه بسیار با شوق و علاقه شروع کرده اما در ادامه راه، تمرین های خود را رها می کند و گویی اصلا به آموزش موسیقی علاقه ندارد.

در این مواقع توصیه ما به هنرجویان و یا والدین این است که به هیچ وجه به کودکان فشار نیاورند و با زور و اصرار از آنها نخواهند که تمرین کنند.

در مقطعی از آموزش موسیقی این موضوع برای همه هنرجویان شاید پیش بیاید و بسیاری از هنرجویانی که در آموزشگاه موسیقی و در دوره های موسیقی ثبت نام می کنند به نوعی یا در مقطعی به این مشکل برخورد می کنند.

دلایل بی رغبتی در آموزش موسیقی

دلیل آن هم می تواند خیلی متفاوت باشد. اکثر اوقات بعد از چند ترم این مساله شاید بروز کند و به این دلیل است که مقداری بحث جدی تر می شود و به جاهای سخت تر و تمرین های بیشتر می رسیم و شاید این موضوع باعث شود که هنرجو مقداری کندتر پیش رود و این خود باعث انگیزه کمتر برای تمرین می گردد.

قطعات موسیقی نا آشنا

گاهی اوقات هم شاید دلیل آن باشد که آهنگ ها یا قطعه ها و یا تمرین هایی که در درس گنجانده شده خیلی به مذاق هنرجو خوش نیاید و برای تمرین آن رغبتی نداشته باشد که این امر نیز محتمل است زیرا اساتید گاهی اوقات به مقاصد مختلف از درسی متفاوت یا نا آشنا برای هنرجویان استفاده می کنند تا با قطعه های نا آشنا هم نت خوانی و مهارت های نواختن را تقویت نمایند و هم به هنرجویان طرز نواختن قطعات نا آشنا را بیاموزند ولی همین هم شاید باعث شود که قطعه، علاقه و انگیزه هنرجو را برنینگیزاند و به نوعی با دشواری به تمرین درس خود بپردازند.

عبور از مراحل موسیقی

ولی دلیل هر چه که باشد برای عبور از هر مرحله موسیقی به مرحله بالاتر خیلی اوقات هنرجویان به این موضوع برمی خورند.

و باید با تمرین بیشتر و تمرکز بیشتر هر مرحله را به پایان برسانند تا وارد مراحل بعدی گردند.

در آموزشگاه موسیقی ما برای اتمام هر مرحله و ورود به مرحله بعد تست ها و برنامه های گوناگونی طراحی گردیده که به فراخور سطح و سن هنرجویان متفاوت است و سرخوردگی و بی رغبتی را در مراحل مختلف از بین می برد و باعث می گردد تا هنرجویان با میل و اشتیاق بیشتری وارد مراحل بعدی گردند.

لذا توصیه می کنیم تا عدم تمرین یا بی رغبتی و مسائل دیگری را که امکان دارد در این زمینه پیش بیاید حتما با اساتید در میان بگذارید و از مشورت مشاورین آموزشگاه موسیقی که در این حوزه تخصص دارند بهره بگیرید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *