برای یادگیری موسیقی از کجا شروع کنیم؟1

فایل صوتی

برای یادگیری موسیقی از کجا شروع کنیم؟1

از این بعد سعی داریم پستی تحت همین عنوان منتشر کنیم برای شما عزیزانی که تا کنون شروع به یادگیری موسیقی نکرده اید و یا برای یادگیری موسیقی نمیدانید چه باید کرد.

بسیاری از عزیزانی که به ما مراجعه می کنند به نوعی با این مساله دست به گریبان بوده اند و عنوان می کنند که مدت هاست به موسیقی علاقه مند بوده اند ولی تا کنون نمی دانسته اند باید چه بکنند و یا از کجا شروع کنند.

به این خاطر بود که ما در صدد برآمدیم تا برای این دسته عزیزان مطالبی تحت عنوان (برای یادگیری موسیقی از کجا شروع کنیم؟)منتشر کنیم و در آن سعی داریم تا راه ساده برای شروع موسیقی را پیشنهاد کنیم، تا همه بتوانند به گونه ای آسان تر با موسیقی آشنا گردند و از این موهبت الهی بهره ببرند.

به تجربه دریافته ایم که یادگیری موسیقی گاهی اوقات در ذهن مردم خیلی بد جا افتاده است و خیلی ها به غلط تصور میکنند که نوازنده شدن کار خیلی سختی است.

و یا اینکه گمان می کنند برای نوازنده شدن بایست شرایط خاص فیزیکی یا استعدادی ویژه داشته باشیم.

در جواب این دسته از عزیزان باید بگوییم که نه تنها یادگیری موسیقی کار دشواری نیست بلکه تجربه موسیقی و یادگیری آن از معدود تجارب لذت بخشی است که شما می توانید داشته باشید. و یادگیری آن نیز با اندک زمانی وقت گذاشتن برای تمرین ،بسیار ساده تر از بسیاری از کارهایی است که ما در زندگی انجام می دهیم.

پس این تصور که من نمی توانم موسیقی یاد بگیرم  را از همین الان کنار بگذارید و مطمئن باشید که شما و البته همه انسانها ذاتا با موسیقی زاده شده اند و موسیقی از مواردی است که انسان ها به طرق مختلف از بدو تولد با آن ارتباط مستقیم دارند.

حتی جدیدا دانشمندان به این موضوع پی برده اند که جنین انسان قبل از تولد از صدای ضربان و موسیقی ریتمیک قلب مادر آرامش میگیرد.

و از همان قبل از تولد به نوعی درک خاصی از موسیقی دارد. پس موسیقی در همه اشکال آن برای ما بیگانه نیست و در همه دوران ها مایه آرامش بوده است.

ارف عمومی ترین روش آموزش موسیقی به کودکان

بعضی از دوستان نیز بر این عقیده اند که برای نوازنده شدن باید شرایط فیزیکی خاصی داشت مثلا برای فلان ساز باید انگشتان بلند و یا برای ساز دیگر باید قدرت بدنی زیاد داشت و مباحثی از این قبیل را مطرح می کنند.

در جواب این دوستان نیز باید بگوییم که تمام شرایط فیزیکی و جسمی شاید در صد بسیار بسیار ناچیزی از موضوع باشد. و تاثیر آن در نوازنده شدن عددی نزدیک به صفر را دارد.

این موضوع اگر چه می تواند کمک کننده باشد ولی تاثیر آن در برابر علاقه و پشتکار واقعا کم است.

گاهی حتی ما شاهد این هستیم که کسانی با محدودیت های شدید جسمی، نوازنده های بسیار بزرگی شده اند و به سطوح بالای موسیقی دست یافته اند. پس با این وجود انگشتان کوتاه و یا شرایطی نظیر این به هیچ وجه نمی تواند محدود کننده باشد.

شما عزیزان می توانید با کلیک روی لینک زیر با برخی موارد اولیه موسیقی آشنا گردید.

کلیک کنید

 

در پست های آینده به سوالات و موانع نوازنده شدن بیشتر خواهیم پرداخت.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *