سوالات متداول در آموزشگاه موسیقی 4

آموزشگاه موسیقی

سوالات متداول در آموزشگاه موسیقی 4

چگونه میتوانیم گیتار خود را خودمان کوک کنیم؟

بسیاری از هنر حویانی که در آموزشگاه موسیقی در حال یادگیری گیتار هستند و یا خیلی از کسانی که گیتار میزنند با این مشکل مواجه می گردند که گیتارشان از کوک خارج می شود و یا به دلایل مختلف نظیر سرد و گرم شدن ساز و یا فشار بیش از حد اصطلاحا از کوک می افتد. و برای کوک کردن ساز مجبور می شوند یا نزد استاد بروند و یا از کسی که کوک کردن را بلد است تقاضا کنند.

آموزش گیتار

ما در این پست سعی می کنیم روش ساده کوک کردن گیتار را که در آموزشگاه موسیقی متداول است به شما عزیزان بیاموزیم و سعی خواهیم کرد در پست های دیگر روش کوک ساز های دیگر را نیز قرار دهیم تا شما عزیزان مجبور نباشید برای کوک ساز خود به دیگران مراجعه کنید.

توصیه ما این است که همیشه با ساز کوک بنوازید تا هم از نوازندگی خود لذت ببرید و هم گوش شما با صدای صحیح آشنا گردد.

در مرحله نخست باید یک تیونر در اختیار داشته باشید که می توانید آنرا از فروشگاه های ساز فروشی تهیه نمایید و یا راه ساده تر این است که از اپلیکیشن هایی که در بازار موجود است استفاده نمایید و یکی از آنها را دانلود و نصب نمایید.

نت های موسیقی در تیونر ها با حروف انگلیسی نمایش داده می شود. به ترتیب از نت لا a  b  c   d   e   f   g   یعنی a نت لا را نمایش می دهد b نت سی را نمایش می دهد  c  نت دو را نمایش میدهد d نت ر را نمایش می دهد  e  نت می را نمایش می دهد  f نت فا را نمایش می دهد  و g نت سل را نمایش می دهد.

طریقه کوک کردن

برای گیتار سیم های آزاد ما به ترتیب عبارتند از می  ، لا ، ر ، سل ، سی ، می

یعنی حروف انگلیسی آنها روی تیونر می شود e ,  a  ,  d  ,   g  ,  b , e

زنگ آموزشگاه موسیقی

کار به این صورت است که تیونر را نزدیک ساز قرار می دهیم به طوری که با نواختن ساز تیونر ما نت ها را نشان دهد و بعد سیم مورد نظر را به صدا در می آوریم اگر نت مورد نظر ما را نشان داد شروع به دقیق تر کردن آن می کنیم به این ترتیب که با شل تر یا سفت تر کردن سیم کاری کنید که عقربه تیونر در وسط آن و در محدوده سبز رنگ قرار گیرد.

وقتی به این محدوده رسید یعنی سیم  کوک شده و بعد سراغ بقیه سیم ها می رویم.

دقت کنید که فقط روی حرف مورد نظر باید کوک را دقیق کنید یعنی اگر که سیم سازتان یک  حرف قبل تر بود باید سیم را آنقدر سفت کنید تا روی حرف خودش برسد و بعد آنرا دقیق کنید. و اگر حروف جلوتر را نشان داد باید سیم را شل تر کنید.

برای مثال اگر سیم    ر    را کوک می کنید و تیونر نت c و یا b  را نشان داد باید سیم را سفت تر کنید تا به نت d برسید.

و اگر تیونر نت e و یا f را نشان داد باید سیم را شل تر کنید.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *