سوالات متداول در آموزشگاه موسیقی 1

capo

سوالات متداول در آموزشگاه موسیقی 1

1 – پیانو جزوء کدام دسته از سازها می باشد؟

پیانو چون دارای سیم می باشد جزء ساز های زهی محسوب می شود اما ساز های زهی خود شامل زهی زخمه ای ، زهی آرشه ای و زهی کوبه ای می باشند، که پیانو جزء سازهای زهی کوبه ای محسوب می شود . ولی با این حال چون دارای کلید می باشد و ساز های زیادی شبیه آن وجود دارند مثل هارپسیکورد ، کلاوسن و غیره  به آنها سازهای زهی کلید دار هم می گویند.

2 – چه مدت طول می کشد که بتوانیم آهنگ بزنیم؟

یکی از سوالات متداول دیگر این سوال است که در جواب باید گفت هیچ تضمینی برای تعیین زمان نوازنده شدن و نوازندگی وجود ندارد مگر اینکه هنرجو پشتکار داشته باشد و تمرین مداوم . جمله ای وجود دارد که منتسب به بتهوون است که می گوید برای نوازنده شدن باید سی سال روزی هشت ساعت باید تمرین کرد تا نوازنده خوبی شد ولی واقعیت امر شاید طور دیگری باشد . و آنچه مهم است داشتن تمرکز هنگام  تمرین است و عملا شاید بتوان با چند ماه تمرین آهنگ نواخت.

3 – چه نوع سازی برای شروع مناسب است؟

برای شروع موسیقی شاید سازی بر ساز دیگر ارجحیت نداشته باشد و در این زمینه بهتر است به علاقه هنر آموز توجه گردد.علاقه و تمرین مهم ترین فاکتور هایی است که شاید برای نوازندگی وجود داشته باشد. واگر سازی توجه و علاقه ما را جلب کند قطعا وقت بیشتری برای تمرین آن صرف خواهیم کرد و همینطور انگیزه و حس بهتری از نوازندگی آن ساز خواهیم داشت.

4 – برای شروع موسیقی چه سنی مناسب است و برای کودکان بهتر است از چه زمانی موسیقی را آغاز کنیم؟

واقعیت امر این است که برای نوازنده شدن هیچ محدودیت سنی و شرایط خاصی وجود ندارد. و اگر علاقه داشته باشیم در هر سنی یا با هر شرایطی خواهیم توانست نوازنده خوبی باشیم.

برای کودکان نیز موسیقی را می توان از سن سه سالگی شروع کرد ، ولی در این زمینه هم بهتر است از مشورت استادان بهره بگیرم تا زمان مناسب آن را تشخیص دهیم . عملا زمانی که کودک درک درستی از موسیقی و ریتم داشته باشد می تواند موسیقی را آغاز نماید حالا این زمان می تواند زودتر و یا دیر تر از سن فوق باشد.

نوشته : مهدی زنگنه استاد ساز دهنی آموزشگاه موسیقی منظومه

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *