یادگیری ساز در آموزشگاه موسیقی

یادگیری موسیقی

نحوه برگزاری کلاس ها در آموزشگاه

معمولا آموزش موسیقی در آموزشگاه ها به دو صورت انجام می گردد . در شکل اول آموزش به صورت کاملا خصوصی است ، که با حضور استاد و شاگرد در کلاس انجام می گیرد . که این روش کاملا بر اساس آموزش فردی است و  با توجه به نیاز های هنرجو می باشد و در نتیجه معمولا اثربخشی بهتری دارد. در آموزشگاه منظومه کلیه کلاس های آموزش موسیقی به صورت خصوصی انجام می شود . ودر آن کاملا نیاز های فرد به فرد هنرجویان در نظرگرفته می شود. وسعی بر آن است تا با در نظر گرفتن علایق و سلایق هنرجویان در نتیجه آموزش موثرتری صورت بگیرد . همواره تلاش بر این است تا علاوه بر تدریس تئوری موسیقی و یادگیری ساز مورد نظر هنرجویان با انگیزه تربیت شوند تا علاوه بر یادگیری ساز ، حس موسیقی نیز در هنرجویان پرورش یابد.

در روش بعدی که به صورت گروهی انجام می شود هنرجویان به صورت چند نفری در کلاس حاضر می شوند . این روش برای مواردی مناسب است که مطالب مشترک قرار است آموزش داده شود ، مانند مواردی که تئوری موسیقی یا مطالب حفظی آموزش داده می شود. و همچنین برای مواردی که هنرجویان از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند تا بتوانند جلوی دیگران اجرا کنند .

و در حقیقت با حاضر شدن در کلاس های گروهی هنرجویان یاد می گیرند ، که چگونه بر استرس خود غلبه کنند تا بتوانند بدون اشکال حتی در جمع بنوازند . گاها شاهد این موضوع هستیم که هنرجویان با وجود این که به خوبی مطالب را فرا گرفته اند و می توانند اجرا کنند ولی در جمع نمی توانند اجرای خوبی داشته باشند ، در این واقع توصیه می شود تا چند جلسه ای در کلاس های دیگر حضور یابند ، تا در بین هنرجویان دیگر قرار گرفته و بتوانند این مشکل را برطرف سازند.

چگونگی تشکیل کلاس ها

معمولا آموزش موسیقی در هفته یک جلسه برگزار می شود . این به این معنی نیست که زمان برای یادگیری کم است بلکه در هفته یک جلسه کلاس است و باقی روز ها هنرجویان باید تمرین داشته باشند. هر چقدر تمرین در منزل بیشتر باشد به همان اندازه پیشرفت در هنرجویان بیشتر خواهد بود. و شایان ذکر است که اگر تمرین کم باشد ، کلاس ها از ثمر بخشی خوبی برخوردار نخواهد بود به همین دلیل توصیه می شود والدین بر تمرین کودکان در منزل نظارت داشته باشند تا روند آموزش به خوبی به سر انجام برسد.

نحوه تمرین و زمان آن

در مورد آموزش صحیح موسیقی، اگر تمرین هر روز انجام شود ثمربخشی خیلی بهتری خواهد داشت . تمرین اگر در فضای آرام انجام شود، بهتر است تا هنرجو بتواند تمرکز بهتری داشته باشد . معمولا تمرین های طولانی توصیه نمی شود و تاکید می کنیم اگر که تمرین با زمان کمتر و در دفعات انجام شود فوق العاده موثرتر خواهد بود.

سعی کنید اول روی نت خوانی تمرین کنید و بعد روی ساز آن را اجرا نمایید . همچنین توصیه می شود شرایط مناسب را نیز فراهم نمایید، از پایه نت ، زیر پایی و وسایل مورد نیاز کمک بگیرید. سعی کنید در تمرین ها مترونوم را فراموش نکنید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *