تاثیرات موسیقی – زنگ آموزشگاه موسیقی

موسیقی کودک

تاثیرات موسیقی

سال ها ست که نقش موسیقی در موضوعات مختلف به اثبات رسیده است . در این زمینه تحقیقات متعددی انجام شده که شرح همه آنها در این مطلب نمی گنجد. و ما در این مطلب فقط قصد داریم تا اشاره ای داشته باشیم بر فواید کلی موسیقی . و در مطالب بعدی سعی خواهیم کرد تا هر یک از این جنبه را به طور تخصصی تر و موشکافانه تر بررسی کنیم . تا علاوه بر آگاهی از تاثیرات موسیقی بتوانید از این فواید بهره ببرید . و در نتیجه پیشرفتی موثر هم در زمینه موسیقی و هم در زمینه های دیگر داشته باشیم.آگاهی از تاثیرات خوب موسیقی باعث می گردد تا بدانیم موسیقی علاوه بر زیبایی های ظاهری فواید بسیاری نیز دارد و هر چه بیشتر به این رشته وقت اختصاص دهیم فواید آن بیشتر آشکار خواهد شد.

آموزش گیتار

موسیقی در کودکان می تواند فواید مهم تری نیز داشته باشد. بهتر است از کودکی بچه را با موسیقی آشنا کنیم . موسیقی باعث خواهد شد تا  کودکان عملکرد بهتری هم در زمینه درسی داشته باشند و هم از لطافت آن بهره ببرند.

تحقیقات متعدد اثبات کرده کودکانی که موسیقی کار میکنند در آزمون های سنجش هوش و ارزیابی مهارت های ذهنی نتایج بهتری داشته اند.

علاوه بر آن موسیقی باعث ارتباط دو نیمکره مغز می گردد. و ارتباط بین قسمت های مختلف مغز را با یکدیگر افزایش می دهد.

 

موسیقی باعث تلطیف شدن روح کودکان می گردد و جنبه های عاطفی  را در کودکان افزایش می دهد . از سویی نت های موسیقی بر معادلات پیشرفته ریاضی استوار است و توانایی های حسابی را در کودکان افزایش می دهد.

 

همه عوامل فوق و همین طور زیبایی مسحور کننده قطعات موسیقی باعث شده تا در سال های اخیر خیلی از والدین به این فکر بیافتند که موسیقی را به کودکانشان آموزش دهند. ولی در آموزش موسیقی به کودکان باید مواردی را توجه کرد. تا باعث دلزگی کودکان از موسیقی نگردد و از سویی بتوان در آنها تاثیرات موسیقی را ایجاد کرد. اول از همه انتخاب ساز است که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که اگر درست انتخاب نگردد و علاقه بچه ها در نظر گرفته نشود می تواند به دلزدگی بانجامد.

آموزش موسیقی به کودکان

در ابتدا اگر بچه ها بین 3 تا 6 سال باشند باید دوره های موسیقی کودک را بگذرانند. این دوره ها توسط اساتید آموزش دیده این رشته صورت می گیرد و شامل موضوعاتی است که یادگیری آنها پایه است و برای آموزش موسیقی ضروری می باشد. در این مرحله اساتید با بکارگیری روش های روز دنیا در کودکان ایجاد انگیزه می کنند و مهارت های اولیه موسیقی را به کودک می آموزند. تا در مرحله بعدی که ساز تخصصی آموزش داده می شود بچه ها به مشکل برنخورند.

اخبار موسیقی

در پایان این دوره اساتید ساز های مختلف را به کودکان معرفی می کنند و علاقه کودکان را به هر یک از آنها می سنجند تا در نهایت بتواند ساز مناسب و مورد علاقه اش را انتخاب کند.

در این زمان باید سعی شود استاد مناسب این ساز را برای فزندمان انتخاب کنیم تا موسیقی را اصولی و صحیح به کودک بیاموزد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *