آموزش پیانو با دستکش ارتعاشی-زنگ آموزشگاه منظومه

اخبار دنیای موسیقی
محققین دانشگاه جورجیا در حال ارائه متدی جدید در آموزش نواختن پیانومی باشند. این شیوه ی جدید که به واسطه دستکش های ارتعاشی می باشد که اختصاصا برای مخصوص آموزش پیانو به دانشجویان طراحی شده است و به شکلی موثر روند یادگیری را برای آن ها تسهیل خواهد کرد.
به گزارش مهر، این دستکش دارای علائم لرزشی بوده و نوازندگان تازه کار را در نواختن نت‌های صحیح و حرکت دادن انگشت مناسب راهنمایی می‌کند.
هدف اصلی گسترش این شیوه افزایش توانایی یادگیری موسیقی با استفاده از ماهیچه‌های موسیقیایی دست اعلام شده است. این دستکش ها که به دستکش های گلف شباهت دارند با استفاده از باتری پنج موتور ارتعاشی در آن به حرکت در خواهد آمد. این دستکش به صورت بی‌سیم به رایانه‌ای اتصال داشته و از این طریق ارتعاشات کوچکی را به منظور هدایت نوازنده در فشردن کلید درست ایجاد می‌کند.
این نرم‌افزار در حال حاضر تنها به چند موسیقی محدود است، اما به گفته تولیدکنندگان به زودی می‌توان این محصول را با انواع تجهیزات موسیقی مانند ‌ای پادها یا سیستم‌های پخش موسیقی تطبیق داد.
در این صورت دانشجویان موسیقی نیازی به نشستن در پشت پیانو و آموزش مستقیم نداشته و با استفاده از این دستکش و ارتباط دادن آن با موسیقی مورد نظر می‌توانند حافظه ماهیچه‌ای موسیقی را در خود گسترش دهند.آزمایش‌ها روی این سیستم جدید آموزشی نشان می‌دهد که دانشجویان با استفاده از این دستکش موفق به فراگیری موسیقی‌های پایه در زمان کمتری شدند.
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *