آشنایی با ساز آرتیفون

آرتیفون

آشنایی با ساز آرتیفون

آرتیفون Artiphon ساز موسیقیایی جدیدی است که شباهت ب قسمت دسته گیتار دیجیتالی دارد و موزیک حاصل از آن طیف گسترده ای از سازها را در بر میگیرد و صدای مشابه آن ها را تولید می کند، ساز هایی نظیر ن پیانو، گیتار، ویولن، یا درام و غیره …

وجه آرتیفون با سایر ادوات دیجیتالی موسیقیایی این است که با خرید آن می‌توانید همه دستگاه‌های موسیقی را بنوازید، مثلاً با آرتیفون می‌توانید پیانو، گیتار، ویولون و غیره را بصورت کاملاً حرفه‌ای بنوازید. با بکارگیری آخرین ابزار دیجیتال مثل یک صفحه لمسی بسیار قوی بر روی آرتیفون، این دستگاه حساسیتی مثل یک دستگاه موسیقی واقعی‌ را پیدا کرده است. کافیست به کمک نرم‌افزار تلفن هوشمند آرتیفون، نوع ساز دلخواه را انتخاب کنید و با در دست گرفتن آن، شروع به نواختن کنید.

این وسیله یک رابط حساس به فشار و نسل جدیدی از آلات دیجیتالی است که از طریق MIDI، نرم‌افزار آلات موسیقی را کنترل می‌کند. طراح و سازنده آن « مایک بوترا » که در زمینه مطالعات صدا، دارای PHD است . پس از اتمام نواختن ویولن، نواختن گیتار و بانجو را شروع کرد. اما با تمام آموزش‌های سنتی، علاقه زیادی به ساخت آرتیفون داشت و آن را یک طرح مفهومی جدید برای آلات موسیقی می‌داند. این وسیله دارای سنسورها و اپ‌هایی است که حرکت‌های بشر را به صدا ترجمه می‌کند.

ترکیب‌کننده‌ها همه چیز را تغییر داد. رابرت موگ Robert Moog در اوایل سال دهه 1960 شروع به فروش ترکیب‌کننده الکترونیکی کرد که به موزیسین‌ها انعطاف بی‌سابقه‌ای در صدایی که تولید می‌کردند، ارائه داد. گروه بیتل، اولین آنها بودند. اما بوترا بر این باور است که اغلب این ترکیب‌کننده‌ها همچنان با کلیدهای سنتی پیانویی کنترل می‌شوند.

آرتیفون وسیله‌ای است که موزیسین‌ها می‌توانند آن را به روش‌های مختلفی استفاده کنند و برخی از آلات موسیقی را شبیه‌سازی کنند. اجزای آن شامل 12 صفحه حساس به لمس که شش سیم دیجیتالی در آنها قرار دارد و شش دکمه است. اپ‌های موجود، امکان حرکت بین آلات و حتی ترکیب دو تا از آنها را به وجود می‌آورند.
دو سال قبل آرتیفون در CES معرفی شد، اما Kickstarter سرانجام در هفته گذشته آن را با قیمت 349 دلار عرضه کرد. بوترا می‌گوید مشکل است بتوان برای آن یک دسته خاص از آلت موسیقی را تعیین کرد مثلا یک گیتار است یا یک کیبورد. اما انسان‌ها بسیار با فناوری سازگارند و براحتی با این مشکل کنار می‌آیند.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *