چگونه کالیمبا را کوک کنیم ؟

چگونه کالیمبا را کوک کنیم

کالیمبا سازی زیبا است و آموزش کالیمبا را آموزشگاه موسیقی منظومه در یک دوره ویژه برگزار می کند و در مطالب گذشته نیز با کلاس کالیمبا و نحوه یادگیری و نوازندگی آن آشنا شدیم سوالی که بررای برخی هنرجویان پیش آمده بود دور مورد این بود که چگونه می توان گام های مختلف و آهنگ های مختلف با کالیمبا را نواخت و آیا اصلا کالیمبا را می شود کوک کرد یا نه ، این موارد باعث شد تا ما امروز به این موضوع بپردازیم که چگونه کالیمبا را کوک کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه کالیمبا را کوک کنیم ؟

کوک کردن کالیمبا کار زیاد سختی نیست و با راهنمایی که در ادامه می دهیم هر نوازنده ای حتی مبتدی هم که باشد می تواند به راحتی ساز خود را کوک کند البته تغییر نت های کالیمبا در گام های مختلف مستلزم این است که نت های مورد نظر در گام های مختلف را بشناسیم که این مورد در شروع کار بسیار ضروری نیست ولی کمی که پیشرفته تر شدید قطعا به کارتان می آید و آن هم با همین راهنمایی به راحتی قادر خواهید بود که انجام داده و کوک در گام های مختلف را هم روی کالیمبا انجام دهید.

نحوه کوک کالیمبا

نخست می پردازیم به این که چگونه زمانی که نت های ساز کمی از کوک اصلی خارج شده اند بتوانید آن را دقیق کوک کنید و بعد به سراغ موارد بعدی می رویم.

راحت ترین کار این است که با چکشی کوچک ( که البته معمولا چکش مخصوص ساز در جعبه سازتان وجود دارد ) ضربه ای آرام به انتها یا ابتدای تیغه بزنید و این کار را تا زمانی که به صدای مطلوب برسید انجام دهید.

اگر بخواهیم کمی دقیق تر این کار را انجام دهیم می توانید از تیونر استفاده کنید نحوه کار با تیونر را در مطالب قبلی مفصلا توضیح داده ایم که می توانید مشاهده نموده و از آن کمک بگیرید.

در این مورد کافی است نت مورد نظر و حرف مورد نظر را که معمولا هم روی تیغه ها نوشته شده با حرف مورد نظر در تیونر مطابقت دهید و زمانی که به حرف مورد نظر رسیدید باید فقط دقت کنید که عقربه تیونر روی محدوده وسط قرار گیرد.

برای کوک کردن ساز هم در گام های دیگر آن نتی که در گام مورد نظر دیز یا بمل شده است را فقط تغییر می دهیم و به بقیه تیغه ها کاری نداریم آن هم البته با روش بالا به راحتی می توانید انجام دهید.

5/5

۶ پاسخ

  1. سلام ببخشید من هر چی سعی میکنم ننیتونم ساز کالیمبای خودم رو کوک کنم امکانش هست بیارمش اموزشگاه شما زحمت بدم حضوری ؟

  2. سلام ببخشید من هر چقدر سعی کردم نتونستم کالیمبا رو کوک کنم
    می تونم حضوری بیام برام کوک کنید؟ اگه می شه آدرس هم لطف کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *