کلاس گیتار چند ترم است ؟

آموزش گیتار بانوان

امروز و در جواب برخی از دوستان در آموزشگاه موسیقی منظومه قصد داریم بپردازیم به پاسخ این پرسش که کلاس گیتار چند ترم است و اصلا آموزش گیتار چقدر طول می کشد البته در جواب به این پرسش مشخص شدن چند مورد ضروری است که در ادامه به ان ها خواهیم پرداخت و همچنین توضیحاتی راجع به آموزش اصولی گیتار و آموزش صحیح آن در سبک های مختلف خواهیم داشت پس در ادامه با ما همراه باشید.

کلاس اصولی گیتار چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

نخست بررسی این موضوع بسیار مهم است چرا که بسیار دیده شده روش هایی برای آموزش گیتار وجود دارد که در ظاهر درست به نظر می رسد و شاید در ابتدا هنرجو با ورود به چنین کلاس هایی بتواند نوازندگی چند آهنگ پاپ یا … هم بیاموزد ولی نکته حائز اهمیت در اینجاست که روش هایی از این دست پس از گذشت یکی دو ترم دیگر چیزی برای ارائه ندارند و در واقع سطح هنرجو از یادگیری چند آهنگ ساده فراتر نمی رود.

در مقابل این روش های گول زننده روش هایی اصولی آموزش گیتار به آموزش صحیح و اصولی موسیقی می پردازند و نوازندگی در گیتار فقط بخشی از کار است.

اگر این چنین به آموزش گیتار بنگریم دیگر نیازی نیست برای نوزاندگی آهنگ های مورد علاقه خود یازمند استاد باشید و با آموزش اصولی گیتار قادر خواهید بود هر آنچه که دوست دارید روی ساز خود بنوازید.

  • انتخاب سبک درست
  • اساتید با تجربه
  • آموزش پایه ای
  • آموزش آکادمیک موسیقی
  • آموزش تکنیک های گیتار

کلاس گیتار چند ترم است

قبل از پاسخ به این پرسش بایستی بدانیم که آموزش گیتار در چند سبک مختلف پیش می رود که در هر یک آموزش های متفاوتی را خواهیم داشت و هر کدام از آن ها ممکن است دوره های متفاوتی برای آموزش لازم داشته باشند برخی از مهمترین این سبک ها عبارتند از گیتار پاپ ، گیتار کلاسیک ، فلامنکو ، جز ، بلوز و …
در ادامه به بررسی هر یک از این سبک های گیتار و مدت زمان های اموزش هر یک می گردازیم تا به نحوه آموزش و دوره هر یک بهتر آشنا شوید.

یک مورد بسیار مهم در اینکه طول دوره را مشخص می کند میزان تمرین فرد است به این معنی که هر چقدر تمرین بیشتری داشته باشید قطعا می توان طول هر دوره را کوتاه تر کرد.

  • گیتار پاپ

معمول ترین سبک در آموزش گیتار سبک پاپ است در این سبک هنرجو می آموزد که ریتم های مختلف روی گیتار را بنوازد و همچنین با نت ها و نوازندگی قطعات مختلف نیز در کنار ریتم نوازی آشنا می شود البته هنرجو آکورد های مختلف و طریقه اجرای صحیح هر یک را روی ساز نیز می آموزد اگر بخواهیم این سبک را به طور اجمالی بیاموزم یعنی در واقع آموزش آن در دوره مبتدی بین دو تا سه ترم آموزشی زمان نیاز دارد و در سطوح بالاتر نیز یعنی دوره متوسطه و پیشرفته برای هر یک هم حدود دو تا سه ترم آموزشی زمان نیاز است.

  • گیتار کلاسیک

گیتار کلاسیک در کنار دیگر سبک های آموزشی می توان گفت اصولی ترین و پایه ای ترین سبک به حساب می آید از این رو که در این روش هنرجو سواد موسیقی و گیتار نوازی را می آموزد و هر چند که هر کدام از بخش های آموزش های آن در دوره های مبتدی تا پیشرفته ممکن است نسبت به دوره پاپ اندکی زمان بیشتر نیاز داشته باشد اما یقینا برای آموزش اصولی و صحیح بسیار واجب و ضروری است در اینجا نیز استعداد و میزان تمرین هنرجویان در کمتر بودن طول دوره قطعا تاثیر گذار است.

  • دیگر سبک های گیتار

سبک های دیگر گیتار ائم از فلامنکو ، بلوز ، جز و … بسته به علاقه هنرجویان می تواند در دوره های بعدی انتخاب شود البته اموزش ها در این بخش هم بسیار به علاقه هنرجو ربط دارد و هم به شنیده ها و تمرین در این سبک ها و برای آموزش آن ها در بخش های حرفه تر نمیتوان زمان خیلی مشخصی را ارائه کرد چرا که نوازندگی و تبحر در هر کدام به عوامل متعددی بستگی دارد یکی از این موارد تمرین در گروه و در کنار دیگر ساز ها است که می تواند در پیشرفت نوازنده بسیار موثر باشد.

سوالات متداول در کلاس گیتار

  • برای یادگیری بهتر، شرکت در کلاس گیتار الزامی است ؟

موسیقی در درون همه انسان ها نهفته است و کافی است که بتوانید آن را به ظهور برسانید.

در این راه قطعا کلاس اصولی و درست گیتار می تواند راه را برای شما هموار سازد.

بدون کلاس گیتار نمی توان انتظار داشت که به نتیجه مطلوب و قابل قبولی برسید.

در نهایت یک استاد با تجربه و با حوصله می تواند هم روش های درست نوازندگی را بهتر به شما آموزش دهد و هم راه ساده تر نوازندگی را به شما یاد دهد اینگونه کلاس گیتار قطعا برای شما جذاب تر خواهد بود.

  • آیا با روش های خود آموز می توان گیتار را یاد گرفت ؟

قطعا با روش های خود آموز برخی موارد را می توان در نوازندگی گیتار یاد گرفت اما نکته مهم در آن جایی است که آموزش اصولی گیتار مطمئنا بدون کلاس میسر ینست و در بهترین شرایط برخی موارد اولیه روی گیتار را می توانید یاد بگیرید.

مساله مهمی که در بسیاری از هنرجویانی که پس از آموزش هایی مانند کتاب های خود آموز یا سی دی های آموزشی به ما مراجعه می کنند این است که در وهله اول یادگیری ها در حد بسیار ابتدایی است و مساله دوم این است که در بسیاری موارد اصول کار مانند طرز طریقه نواختن کاملا غلط شکل می گیرد و زمانی طولانی لازم است تا این عادت های غلط از بین بروند.

به همین دلیل دیده شده که معمولا هنرجویانی که از ابتدا یادگیری اصولی گیتار را زیر نظر استاد متخصص شروع می کنند معمولا در مدت زمانی بسیار کمتر به نتیجه مطلوب می رسند.

  • هزینه کلاس های حضوری و آنلاین گیتار چقدر است ؟

هزینه کلاس های گیتار معمولا بر اساس سطوح آموزشی و البته سطح اساتید هر آموزشگاه تعیین می گردد و در این میان تعداد جلسات در هر ماه نیز تعیین کننده است.

برای اطلاع دقیق تر از هزینه کلاس گیتار در سال 1402 می توانید با شماره های آموزشگاه در تماس باشید.

  • قیمت کلاس گیتار در تهران

با توجه به سطوح آموزشگاه و البته درجه اساتید این مبلغ می تواند متغیر باشد اما اگر بخواهیم حد میانگین میزان شهریه کلاس گیتار در تهران را در سال 1400 عنوان کنیم حدودا مبلغی بین 250 تا 350 تومان برای هر بخش یکماهه آموزش می باشد.

برای اطلاع از میزان شهریه کلاس های گیتار به روز با شماره های آموزشگاه تماس بگیرید.

  • هزینه کلاس خصوصی گیتار

با توجه به اهمیت آموزش اصولی و وجود تفاوت ها و استعداد های فردی ، در آموزشگاه موسیقی منظومه همه کلاس های مسویقی به شکل خصوصی و تک نفره برگزار می گردد.

با توجه به در نظر گرفتن مسائل بهداشتی در سال اخیر نیز این موضوع حائز اهمیت بیشتری است.

مبلغی که در بالا ذکر شد برای ثبت نام در کلاس های تک نفره و خصوصی می باشد.

  • آموزش گیتار در منزل

با توجه به مسائل گوناگون برخی هنرجویان دوست دارند آموزش گیتار در منزل دشاته باشند و یا برخی والدین برای فرزندشن این گونه آموزش ها را در نظر می گیرند .

هر چند که با توجه به موضوعاتی نظیر نظارت مستمر بر کلاس ها و دقت و نظم در کلاس های آموزشگاه ، ما همیشه کلاس های آموزشگاه را با بازده بالاتری می بینیم.

ولی برای ان دسته از عزیزانی که کلاس گیتار در منزل را می خواهند ، ما دوره های خاصی را با کمک از اساتید این بخش در نظر گرفته ایم.

  • شرایط ثبت نام کلاس گیتار چیست ؟

    برای ثبت نام در کلاس گیتار نیاز به پیش نیار خاصی ندارید و تمامی آنچه را که برای نوازنده شدن نیاز دارید ما در کلاس ها به شما آموزش می دهیم.

    سبک مورد علاقه بایستی مشخص شود که با مشاوره و راهنمایی اساتید ما در آموزشگاه منظومه به راحتی می توانید به سبک مورد علاقه خود برسید.

    برای نام نویسی در کلاس هم فقط کافی است اسم و مشخصات تماس به همراه کد ملی خود را در اختیار داشته باشید.

دوره آموزش گیتار

آموزش گیتار

یکی از دوره های خاص در آموزشگاه موسیقی منظومه دوره آموزش گیتار است به علت محبوبیت خاصی که این ساز دارد بسیاری از علاقمندان به

بیشتر »

آموزش گیتار پاپ

آموزشگاه موسیقی منظومه در کلاس گیتار به آموزش گیتار پاپ ، کلاسیک ، فلامنکو ، راک ، جز ، بلوز و سایر سبک های تخصصی

بیشتر »
5/5

۳۹ پاسخ

  1. از دوستانی که توی کلاس های گیتار شرکت کردند میخام بپرسم که ایا کلاس گیتار سخت است؟ کلا میخام بدونم کلاس گیتار چگونه است؟

    1. سلام
      بسته به سبک های مختلف و بسته به اینکه بخایید دوره مبتدی ، متوسطه یا پیشرفته رو یاد یگیرید از حدود دو ترم به بالا

    1. سلام
      یک سری موارد رو می تونید بدون کلاس یاد بگیرید ولی حداقل برای شروع بهتره که اصول اولیه رو زیر نظر استاد بیاموزید تا اشتباه و به غلط پیش نرید چرا که اگه اصول اولیه غلط جا بیوفته اصلاحش معمولا زمان بیشتری ازتون میگیره و بسیار سخته

    1. سلام
      گیتار قیمت های بسیار مختلفی داره به نوعی از حدود یک م شروع میشه البته کیفیتش هم ملاک هست و گیتار های مختلف در همه قیمت ها باید تست بشن تا استاندارد بودنشون تایید بشه
      هزینه کلاس ها هم برای دوره های مختلف متفاوت هست که می تونید با تماس با آموزشگاه هزینه دوره دلخواهتون رو دقیق تر بپرسید

    1. بله گیتار رو بطور تخصصی در آموزشگاه داریم و در همه سبک ها از جمله کلاسیک ، پاپ ، فلامنکو ، جز ، بلوز و …آموزش داریم

  2. سلام خواستم بدونم کلاس آنلاین گیتار برگزار نمیکنید؟ خداییش الان با این پیشرفت تکنولوژی خیلی طبیعیه که به صورت آنلاین و غیر حضوری کلاس های آموزش موسیقی مخصوصا گیتار رو راه بندازید. ممنون میشم اطلاع بدید که در مورد این که در حال حاظر کلاس آنلاین دارید یا نه و اگر در آینده قصد دارید برگزار کنید کی این کار رو انجام میدید

    1. سلام و درود
      کلاس های تخصصی گیتار در همه سبک ها از مبتدی تا پیشرفته هم به صورت آنلاین برگزار می کنیم و مدت ها است که این کلاس ها در آموزشگاه بشکل تخصصی آنلاین هم برگزار میشه

  3. سلام میحام کلاس گیتار برم
    جلسه ای حساب میشه ؟ ترمی ؟ چجوری ؟ هر ترم چند جلسه س ؟؟
    هزینه هر جلسه ؟؟ هر ترم ؟؟؟
    هزینشو لطفا حتما بهم بگید چون این از همه بیشتر برام مهمه !
    مرسی

    1. سلام
      کلاس گیتار معمولا در ترم های دو ماهه یا سه ماهه آموزش داده میشه
      و نوع پرداخت هم البته به تعداد جلسات بستگی داره
      قیمت کلاس گیتار بسته به نوع ترم و یا سطوح آموزشی مختلف می توانه متفاوت باشه
      برای اطلاع دقیق تر از نوع کلاسی که میخایید ثبت نام کنید می تونید با شماره های آموزشگاه تماس بگیرید

  4. گیتار پاپ هم درس میدید من یه مدت کلاسیک یاد گرتم ولی خوشم نیومده می خوام گیتار پاپ ثبت نام کنم

    1. کلاس گیتار پاپ هم در آموزشگاه به شکل تخصصی و توسط اساتید سبک پاپ آموزش داده می شه
      برای سبک های مختلف کلاس های ویژه برگزار می کنیم

  5. سلام من تهران هستم ولی خونمون تا آموزشگاه موسیقی شما دور هست ولی این برام مهم نیست می خوام یه جا ثبت نام کنم که بتونم تو یه گروه هم بزنم اخه من چند سال هست گیتار می زنم ولی می خوام یواش یواش تو گروه هم بزنم و به نظرم دیگه وقتش هست این کار رو بکنم

    ایا شما برای اینکار هم شرایط یا کلاس های ویژه ای رو دارید

    1. سلام
      همه هنرجوهای آموزشگاه ما بعد از تسط روی اصول اولیه به گروه ارکسنری آموزشگاه معرفی میشن و می تونن توی گروه بنوازن

    1. سلام
      دوره های ویژه و کلاس آنلاین گیتار در همه سطوح برگزار می کنیم
      به این شکل هم که گفتید میشه اولش آنلاین باشه و بعدا حضوری

    1. سلام هزینه ها در ترم های مختلف متغیر هست برای اطلاع دقیق می تونید با شماره های آموزشگاه تماس بگیرید

  6. سلام من یه زمانی گیتار میزدم ولی الان چندین ساله که کار نکردم می تونم دوباره شروع کنم ؟ باید از پایه شروع کنم ؟

    1. سلام
      قطعا مواردی که در گذشته کار کردید کمک کننده هست در ابتدای کلاس ها هم استاد با توجه به پیش زمینه ای که دارید شاید برخی بخش هارو فقط باهاتون مرور کنن

    1. گیتار انوع مختلفی داره که شباهت های زیادی هم با هم دارن ولی گیتار بیس از بابت نحوه اجرا و سبک بسیار با گیتار کلاسیک متفاوته

  7. سلام من میخوام بچم و که ۵ سالشه توی کلاس موسیقی ثبت نام کنم ولی نمی دونم کدوم ساز رو انتخاب کنم که از موسیقی زده نشه میشه لطفا راهنماییم کنید ؟ خودم پیانو رو خیلی دوس دارم ولی می ترسم در آینده از موسیقی بیزار بشه به خاطر انتخاب اشتباه من

    1. سلام برای نتیجه بهتر بایستی یک جلسه با مشاور آموزشی مون صحبت کنید و برای انتخاب ساز و .. راهنمایی می کنن این جلسات مشاوره که بصورت رایگان برگزار میشه رو می تونید با هماهنگی داشته باشید

  8. سلام من مبتدی هستم و تا به حال گیتار نزدم اگر میشه یک گیتار با کیفیت که بدرد مبتدی تا متوسط بخوره و هزینه اش هم زیر ۱ م ت باشه بهم معرفی کنین .

    1. سلام
      گیتارهایی با این قیمت معمولا برند خاصی ندارن و بهتره که قبلش تست بشن
      برندهای معمول تر مثل یاماها هست که از حدود ۳ م به بالاست

  9. سلام خسته نباشید من ۱۶سالمه و میخوام تازه برم کلاس گیتار ایا بنظرتون توی سه چهار ماه میتونم درست یاد بگیرم

  10. سلام خسته نباشید
    تقریبا چند ترم طول میکشه تا نسبتا نت خونی و به طور متوسط گیتار زدن رو یاد بگیری ؟

  11. درگیر زمان نشید، تمرین کنید و ازش لذت ببرید. من با آموزشگاه گیتار رو شروع کردم و کلی لذت بردم بخصوص اینکه مجموعه خیلی با کیفیته و خودشون هم حسابی هوات رو دارن. میخوام گیتار فلامنکو هم یاد بگیرم و بهتون پیشنهادش میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *