موسیقی ارف چیست؟

ارف چیه

برای آموزش موسیقی به کودکان در آموزشگاه موسیقی دغدغه های فراوانی وجود دارد برخی از این دغدغه ها در دوره ارف مرتفع میگردد و اما موسیقی ارف چیست؟ و دوره های موسیقی ارف با چه اهدافی برگزار می گردد را در ادامه مطلب می توانید بهتر بدانید.

موسیقی ارف چیست؟

قبل از این که بدانیم موسیقی ارف چیست؟ باید بدانیم که موسیقی ارف شامل بخش های مختلفی برای آموزش به کودکان می باشد.

 

این بخش ها بر اساس نیاز کودکان در سنین ابتدایی شکل گرفته یعنی زمانی که کودکان خیلی با آموزش در کلاس میانه ای ندارند و آموزش خشک یا اکادمیک موسیقی به کودکان عملا نتیجه ای جز زدگی از موسیقی برای آن ها نخواهد داشت.

این کلاس ها در ابتدا با هدف آموزش موسیقی در غالبی متفاوت از کلاس بزرگسالان شکل می گیرد و با ایجاد فضایی دوست داشتنی و گاهی اوقات با بازی های موسیقی سعی می شود تا علاقه و انگیزه را در کودک بر انگیزاند.

اهداف دوره های ارف

ایجاد فضایی دوست داشتنی برای کودکان

اگر بخواهیم تا کودکان آمادگی بهتری برای آموزش داشته باشند باید نخست جوی صمیمی و دوست داشتنی را برای آن ها فراهم آوریم.

اگر قرار باشد کودک با زور یا بدون علاقه وارد کلاس موسیقی شود پس دیگر فرق موسیقی با دیگر مقوله ها چیست؟

کلاس موسیقی کودکان آموزشگاه موسیقی

موسیقی سراسر احساس است و برای آموزش آن به کودکان نیز بایستی تا از همان ابتدا زمینه این فضایی احساسی را برای آن ها فراهم آوریم تا در آینده بتوانند این مقوله را به درستی درک کنند و انتقال دهند.

ایجاد این فضا در دوره های موسیقی ارف موردی اساسی و مهم است که اساتید موسیقی کودک باید از همان ابتدا و در خلال کلاس ها این موضوع را رعایت کنند.

انتقال مفاهیم اساسی موسیقی به شکلی جذاب

تمامی موضوعات موسیقی در این کلاس ها به گونه این طراحی گردیده تا علاوه بر آموزش آن به کودک در شکلی متفاوت به کودک منتقل شود که هم برای آن ها جذاب باشد و هم خوب در خاطر آن ها بماند.

استفاده از موضوعات یا مواردی که برای کودکان جذاب است می توانند بسیار به روند آموزش کمک کند.

آموزش اصطلاحات موسیقی در غالب بازی

بازی یکی از بهترین شکل هایی است که می توان در خلال آن آموزش های خاص را به کودکان داد.

آموزشگاه موسیقی

بازی همیشه برای کودکان جذاب است و در کودک در غالب بازی تمامی نقش های اجتماعی ، احساسات ، مفاهیم و دیگر مقوله ها را راحت تر و زیبا تر می آموزد به همین خاطر می توان از بازی های موسیقایی که کم هم نیستند برای آموزش موسیقی صحیح به کودکان سود برد.

ایجاد انگیزه و روحیه در کودک برای آموزش موسیقی

هر چقدر که کودکان با اشتیاق و انگیزه بیشتری وارد کلاس های موسیقی شوند به همان میزان نیز آموزش ها ماندگار تر و مفید تر خواهد بود.

ضمن این که اگر مورد انگیزه در کودکان درست تحلیل و اعمال شود بعدا شاهد سرخوردگی یا بی میلی به موسیقی در کودک نخواهیم بود.

درک ریتم در غالب بازی

ریتم از موارد اساسی در موسیقی است که اتفاقا در بازی های مختلف گروهی درک آن برای کودکان بسیار راحت تر خواهد بود کاری که در کلاس های موسیقی بزرگسالان شاید اندکی سخت تر باشد را اینجا با برخی بازی های ساده می توان باه کودک آموزش داد.

آموزشگاه موسیقی

آموزش نوازندگی روی سازهای ابتدایی

در نهایت در دوره های موسیقی ارف کودکان آموزش نوازندگی ساز بلز را نیز خواغهند آموخت.

در این ساز نت های موسیقی به شکلی جذاب تر و با ضربه روی تیغه های خاصی به صدا در می آید که برای کودکان جذاب تر است انواع دیگر صدا هاست و در آموزش نت های آن هم از رنگ ها و هم از حروف انگلیسی استفاده می شود تا کودکان آموزش نوازندگی را به شکلی راحت تر و زیبا تر بیاموزند.

آموزش موسیقی

پس از آن نیز کودکان نوازندگی ساز فلوت ریکوردر را خواهند داشت.

نوازندگی ساز های بادی نیز برای کودکان بسیار جذاب است ضمن این که آموزش اولیه این ساز نیز خیلی دشوار نیست و کودکان به راحتی می توانند آموزش های اولیه نوازندگی را روی این ساز به راحتی فرا بگیرند.

آشنایی با ساز های مختلف و انتخاب ساز تخصصی

در آخر می رسیم به بخش انتخاب ساز که در این دوره ها هم در خلال کلاس ها و هم در پایان دوره سازهای مختلف به کودک معرفی می شود و حتی امکان شنیدن صدای آن از نزدیک و یا حتی تست ساز برای کودک فراهم است تا پس از پاتیان دوره فرد راحت تر بتواند به انتخاب ساز تخصصی بپردازد.

پس از انتخاب ساز تخصصی کودک می تواند با پشتوانه ای که در دوره های ارف پیدا کرده است به راحتی و بسیار اصولی و صحیح موسیقی را روی ساز مورد علاقه اش بیاموزد.

امیدواریم که در این مطلب به سوال آن دسته از عزیزان در مورد این که موسیقی ارف چیست؟ به خوبی پرداخته باشیم برای اطلاعات بیشتر می توانید وارد بخش موسیقی کودک شوید و یا در بخش کلاس ارف بیشتر در مورد آن بدانید.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *