مشاوره خرید گیتار در آموزشگاه موسیقی منظومه

مشاوره خرید گیتار

معمولا در آموزشگاه موسیقی منظومه برای شروع به آموزش گیتار توصیه هایی برای خرید گیتار داریم که در نهایت ساز با کیفیت و مناسب تری تهیه نمایید تا بتوانید از کلاس ها بهره بهتری ببرید.

گیتار از سازهای غربی و از خانواده سازهای زهی غربی می باشد.

انتخاب و خرید گیتار مناسب در پیشرفت روند آموزش بسیار موثر است پس بهتر است که از ابتدا ساز مناسب در اختیار داشته باشید و از ابتدا با صدای استاندارد ساز پیش بروید.

مشاوره خرید گیتار

برای خرید ساز مواردی را باید مد نظر داشته باشید . برخی از این موارد تخصصی است و باید توسط یک فرد خبره تست شود ولی برخی دیگر را با دقت می توانید خود شما بررسی نمایید.

مشاوره خرید گیتار

سعی کنید از فروشگاه های معتبر ساز تهیه نمایید و حتی المقدور با ضمانت سلامت خرید نمایید.

خصوصیات گیتار مناسب

1-فاصله سیم ها تا دسته

یکی از مواردی که تعیین کننده فرق میان گیتار خوب و گیتار بد و همچنین گیتار آماتور و گیتار حرفه ای می باشد این مورد است که باید در خرید گیتار بدان توجه کنید.

مثلا برای سبک کلاسیک کم بودن فاصله بین سیم ها و دسته ، مطلوب تر می باشد ولی برای نوازندگان فلامنکو فاصله بیشتر میان سیم ها و دسته به دلیل ضربات محکمتر پیکادو در فلامنکو ، مطلوب تر می باشد.

2-ژوست بودن ساز

یعنی هر کدام از نت ها ( فرت ها ) دقیقا همان فرکانس مربوط به نت خود را تولید کنند.

معمولا سازهای برندهایی که معروف و استاندارد هستند این مورد را دقیقا رعایت می کنند ولی سازهای متفرقه که اینگونه نیستند را باید تست کرد برای تست این مهم باید از تیونر های دیجیتال استفاده کنید.

3-تاب نداشت دسته ساز

صاف بودن دقیق و میلیمتری دسته ساز هم از موارد مهم می باشد که باید در هنگام خرید گیتار به آن توجه کرد. کوچکترین تاب در دسته گیتار می تواند منجر به گز زدن ساز شود که یکی از موارد تشخیص تاب نداشتن دسته همین است که هیچکدام از فرت ها گز نزند.

سازهای زهی غربی

4-گوشی های ساز

گوشی های ساز یکی از مهم ترین بخش ها در تمام سازهای زهی می باشند. گوشی ها به کمک سیم گیر عملیات کوک کردن ساز را انجام می دهند که اگر نتوانند دقیق ، نرم و مطلوب عمل کنند ، کوک کردن ساز را مختل می کنند.

5-متریال ساز

کیفیت موادی که ساز از آن ساخته شده نیز یکی از موارد مهم است.

مثلا چوب مورد استفاده در کاسه صدای ساز تاثیر زیادی در بازتاب و پژواک صدا دارد.

اگر دسته ساز از چوب با کیفیت نباشد انگشت گذاری در دراز مدت ایجاد ساییدگی نموده و هم ظاهر ساز و هم انگشت گذاری روی ساز را مختل می کند.

کیفیت مواد رنگی ( کیلر ) و سایر محافظ ها که برای رنگ کردن و یا محافظت از رنگ یا چوب سطح ساز استفاده می شود نیز از موارد بسیار مهم می باشد.

محافظ های نا مطلوب به مرور زمان بر اثر برخورد ضربات انگشت و ناخن روی بدنه ساز از بین می رود و باعث خرابی چوب ساز و در نهایت سوراخ شدن آن می شود.

6- ساخت ساز

خوش ساخت بودن ساز و رعایت اصول و قواعد ساخت ساز از جمله اندازه دسته ، محل کاشت فرت ها ، اندزه کاسه صدا ، برش ها و … نیز بسیار مهم می باشد که با چشم غیر حرفه ای نیز تمییز بودن ساز تا حدودی قابل تشخیص می باشد.

آموزشگاه موسیقی

7- خرک ساز

خرک یا سیم گیر ساز ( بخشی که سیم های ساز روی کاسه صدا وصل می شوند ) نیز یکی از مهم ترین بخش های ساز می باشد.

خرک کوتاه یا بلند یا با جنس نامطلوب می تواند ایجاد مشکلاتی از قبیل فاصله زیاد سیم ها با دسته یا گز زدن نماید. همچنین اگر اتصال بخش سیم گیر خرک با کاسه صدا محکم نباشد می تواند باعث بلند شدن خرک و تحمیل هزینه های سنگین تعمیرات ساز شود.

مناسب ترین برند های گیتار

برای مبتدیان و علاقمندانی که می خواهند تازه نوازندگی با گیتار را شروع کنند ، مناسب ترین برند و مدل ، گیتار یاماها و مدل های c 40  – c 70  –  c 80  می باشد.

معمولا هنگام خرید گیتار فروشندگان انتخاب های زیادی در اختیار شما قرار می دهند که شاید ظاهر بهتری نسبت به گیتار هایی که برند هستند داشته باشند و یا حتی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش نیز باشند ، با احتساب تمامی این مزایا توصیه ما به شما برای خرید گیتار همان گیتار های بیسیک یاماها( مثل سی 70 )  و یا در رنج های قیمتی بالاتر الحمرا ، سانچز ، رودریگز و … می باشد.

دوره آموزش گیتار

آموزش گیتار

یکی از دوره های خاص در آموزشگاه موسیقی منظومه دوره آموزش گیتار است به علت محبوبیت خاصی که این ساز دارد بسیاری از علاقمندان به

بیشتر »
آموزش انواع گیتار

انواع گیتار

گیتار را شاید بتوان به جرات پر طرفدارترین ساز در سراسر جهان دانست دلیل این همه محبوبیت البته مشخص است گیتار سازی است با قابلیت های

بیشتر »
5/5