سوالات متداول در آموزشگاه موسیقی / سایز مناسب گیتار برای کودک

ویدئو آموزشی گیتار کودک منظومه

برای اکثر کسانی که در کلاس های گیتار کودک در آموزشگاه موسیقی ما ثبت نام می کنند این سوال مطرح می شود که چه اندازه گیتاری برای کودکشان مناسب است و آیا می شود از همان ابتدا روی گیتار بزرگ ( یعنی همان سایز معمول ) یاد بگیرند.

آموزشگاه موسیقی یوسف آباد5

برای پاسخ به این سوال باید چند نکته را مد نظر داشت و بر اساس آن به خرید و انتخاب گیتار مناسب پرداخت که در زیر به برخی از این موارد اشاره می کنیم و برخی را نیز مورد ارزیابی قرار می دهیم.

موارد ضروری برای کلاس های گیتار در آموزشگاه موسیقی

پیش نیازهای ضروری کلاس گیتار

سنین مناسب برای شروع یادگیری گیتار

انتخاب ساز مورد علاقه کودک

انتخاب سبک مناسب یادگیری روی گیتار

انتخاب و خرید سایز مناسب گیتار

 

پیش نیازهای ضروری کلاس گیتار

قبل از اینکه کودک بخواهد یادگیری گیتار را آغاز نماید بایستی پیش نیازهایی را گذرانده باشد منظور از پیش نیاز برای کلاس های گیتار ، تمامی مواردی است که برای آغاز یادگیری و همچنین برای یادگیری مفید لازم می باشد.

برای کودکان در سنین زیر هفت سال این پیش نیاز شامل مواردی است که همگی در کلاس های ارف آموزش داده می شود و کودک با گذراندن دوره آموزش موسیقی کودک قادر خواهند بود تا کلاس گیتار را آغاز نمایند.

آموزشگاه موسیقی

برای سنین بالای هفت سال کلاس ارف لازم نیست ولی ضروری است تا در کلاس های گیتار کودک ثبت نام شوند تا زیر نظر استادی آموزش ببینند که برای کار با کودکان مهارت داشته باشد و بتواند تمامی نیاز های کودکان را در این سنین برآورده نماید.

 

سنین مناسب برای شروع گیتار

برای انتخاب این ساز خیلی روی سن تاکید نداریم و هر گاه که کودک پیش نیاز های ضروری موسیقی کودک را آموخته باشد به شرطی که بتواند تست های اولیه را انجام دهد ، می تواند در کلاس گیتار شرکت نماید.

انتخاب ساز مورد علاقه کودک

در آموزشگاه موسیقی منظومه برای انتخاب این ساز برای کودکان بیشتر تاکید روی علاقه خود کودک است تا دیگر موارد. چون به اعتقاد ما حتی اگر سازی برای یک فرد زیاد مناسب هم نباشد ولی او به آن ساز علاقه مند باشد ، حتما می تواند درآن ساز بسیار پیشرفت داشته باشد.
آموزش موسیقی

از این رو قبل از انتخاب ساز سعی می کنیم بر این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشیم.

انتخاب سبک مناسب یادگیری روی گیتار

انتخاب سبک مورد یادگیری نیز بسیار مهم می نماید. بهتر است در این سنین سبکی را برای کودکان برگزینید که پایه ای و اصولی گیتار را بیاموزند و خیلی برای آهنگ و قطعه نواختن عجله نداشته باشید به زبان دیگر بهتر است که آرام آرام کودک سواد موسیقی را بیاموزد تا اینکه بخواهد فقط چند قطعه تکراری را بنوازد.

برای این مورد بهتر است که از همان ابتدا سبک کلاسیک را برای کودک برگزینید در مورد این قضیه می توانید در پست های قبل بیشتر بخوانید.

انتخاب و خرید سایز مناسب گیتار

برای گیتار سایز های کوچکتر از سایز اصلی هم وجود دارد که می تواند 3/4 یا 2/4 باشد که به نسبت جثه و اندازه دست ها برای کودک انتخاب می گردد.

تا جایی که امکان داشته باشد بهتر است که از همان سایز اصلی یعنی 4/4 برای بچه ها انتخاب کنید تا از ابتدا روی همان ساز عادت کنند ولی اگر که به دست ها و انگشتان فشار بیاورد اصلا درست نیست و باید ساز کوچکتر انتخاب شود.

آموزشگاه موسیقی

انتخاب اندازه گیتار را استاد تشخیص می دهد و اوست که باید در این مورد نظر دهد پس سعی کنید قبل از خرید ساز حتما با استاد مشورت نمایید و به هیچ وجه بر اساس سن کودک تصمیم به خرید نکنید چونکه در کودکان اندازه انگشتان و دست ها بسیار متفاوت است حتی اگر در یک سن باشند.

در هر صورت انتخاب سایز مناسب ، بسیار در نوازندگی موثر است چرا که اگر بزرگتر باشد در تمرین ، کودک خیلی زود خسته می شود و حتی ممکن است انگشتان و مچ ها درد بگیرند.

اگر کوچکتر هم باشد که به درستی نمی تواند روی گیتار مانور دهد و بعدا در تعویض ساز بزرگتر به مشکل می خورد.

در آموزشگاه موسیقی منظومه قبل از هر چیز با اساتید مشورت می گردد و در مورد انتخاب ساز ، انتخاب سبک و نیز انتخاب سایز مناسب گیتار تصمیم گرفته می شود تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *