سوالات متداول در آموزشگاه موسیقی / آیا گیتار الکتریک برای شروع مناسب است؟

گیتار الکتریک در آموزشگاه موسیقی

یکی از سوالاتی که بسیار در آموزشگاه موسیقی پیش می آید برای کسانی است که خود یا فرزندشان علاقمند به گیتار الکتریک هستند و نمی دانند که از همان ابتدا باید روی گیتار الکتریک کار کرد یا اینکه از گیتار معمولی باید شروع کنند برخی اوقات هم پیش می آید که والدین به دلایل مختلف (از قبیل اینکه نمی دانند فرزندشان واقعا این ساز را ادامه می دهد یا نه ) می خواهند که ابتدا آموزش را روی ساز معمولی شروع کنند.

گیتار الکتریک در آموزشگاه موسیقی

برای جواب به این سوال و سوالات مشابه ، قصد داریم در این پست این مساله را بررسی کنیم و به تفاوت ها و شباهت های گیتار الکتریک و گیتار کلاسیک و نیز مزایا و معایب هر یک از این دو نوع ساز برای سنین مختلف بپردازیم.

گیتار الکتریک یا گیتار کلاسیک

از سازهای بسیار فوق العاده که قابلیت های زیادی برای تک نوازی و گروه نوازی دارد ساز گیتار است.نوعی از این ساز که صدای آن به وسیله تقویت کننده زیاد تر می شود و از امپ پخش می شود گیتار الکتریک است.

البته نواختن و تکنیک ها نیز اندکی متفاوت است. برای اینکه بدانیم گیتار الکتریک را باید انتخاب کنیم یا گیتار کلاسیک را باید بدانیم علاقه و گرایش ما به کدام سمت بیشتر است هم سبکی که روی گیتار پیاده می شود و هم خود ساز تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند و اینطور نیست که گیتار الکتریک برای همه سبک ها مناسب باشد.

گیتار الکتریک در آموزشگاه موسیقی

 

تفاوت سبک های گیتار کلاسیک و گیتار الکتریک

گیتار الکتریک در سبک های راک ، متال و بلوز معمولا و تخصصا کار می شود هر چند که در سبک های دیگر نیز کاربرد دارد اما اگر گرایش شما به این سبک ها است این ساز مناسب است.

برای سبک های پاپ و کلاسیک نیز گیتار معمول یعنی همان گیتار کلاسیک مناسب است.

آیا برای شروع باید گیتار کلاسیک را انتخاب کرد؟

هر چند که این دو بسیار مشابهند و نواختن یکی به فراگیری دیگری بسیار کمک می کند اما باید بدانید که هر کدام از این دو را برمی گزینید از همان ابتدا روی همان ساز شروع کنید بهتر است.

آموزشگاه موسیقی

در سنین پایینتر گاها اساتید گیتار کلاسیک را توصیه می کنند که هم به لحاظ وزنی مناسب تر است و به جثه کودکان بیشتر می خورد و همچنین برای نواختن آن به مشکلی بر نمی خورند و پس از طی دوره می توانند به سبک های تخصصی تر وارد شوند.

 

کلاس های گیتار الکتریک در  آموزشگاه موسیقی منظومه

در کلاس های آموزش گیتار الکتریک در آموزشگاه منظومه اساتید پس از مشاوره برای سبک و نوع گیتاری که باید کار شود به آموزش تخصصی این ساز در سبک های تخصصی می پردازند. کلاس های آموزش گیتار برای سبک های مختلف همه روزه برگزار می گردد در این میان افرادی که به گیتار الکتریک علاقمند هستند می توانند در کلاس های تخصصی گیتار الکتریک ثبت نام نمایند.

در آموزشگاه موسیقی منظومه برای سبک های تخصصی راک ، پاپ ، کلاسیک ، فلامنکو و …اساتید به آموزش تخصصی می پردازند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *