مناسب ترین ساز برای سنین بالا

ساز مناسب برای سنین بالا

مناسب ترین ساز برای سنین بالا

بسیاری اوقات مراجعینی که به آموزشگاه موسیقی ما مراجعه می کنند این سوال را مطرح می نمایند که با توجه به اینکه پا به میان سالی گذاشته اند و یا بالا تر از آن هستند، چه سازی را می توانند یاد بگیرند.

یا بسیاری اوقات والدین هنرجویان که فرزندشان در کلاس موسیقی ثبت نام دارند به دنبال سازی هستند که خود نیز بتوانند به راحتی از پس آن بر آیند و بتوانند در دروس موسیقی فرزندشان به او کمک کنند.

البته این سوال آن دسته از دوستانی هم می تواند باشد که به علل مختلف از جمله مشغله کاری زیاد یا … نمی توانند زیاد وقت آزاد داشته باشند به همین جهت به دنبال یک ساز هستند که بتوانند با اندکی تمرین به آن تسلط یابند.

در زیر به معرفی چند ساز می پردازیم که با اندکی تمرین و مقداری تمرکز می توان نتیجه خوبی از آنها گرفت.

هر چند که تسلط روی هر ساز به حد کافی به زمان و وقت و توجه نیاز دارد اما سازهایی که در زیر معرفی می کنیم می تواند تا حدی نیاز شما را بر آورده کند.

مناسب ترین ساز ها

1- پیانو

پیانو یکی از قدیمی ترین آلات موسیقی و از کامل ترین آنها نیز می باشد.

هر چند تسلط روی این ساز رویایی می تواند طولانی باشد اما در روش آموزش پاپ این ساز با اندکی زمان و تمرین کافی خواهید توانست که قطعاتی را که دوست دارید به راحتی بنوازید و از آن لذت ببرید.

به علت گستره صدایی خوب و نیز ترتیب قرار گرفتن منظم نت ها روی کلید های پیانو فهم و درک موسیقایی آن بسیار راحت تر از سازهای دیگر است و تصویری که در ذهن نوازنده بوجود می آورد، کار را بسیار سهل و آسان می نماید.

در دوره آموزش پیانو در روش آموزش پاپ در این ساز اساتید پیانو روی نواختن آهنگ بیشتر تمرکز می کنند تا نوازنده را قادر نمایند تا بتواند آهنگ های مورد علاقه خویش را راحت تر بنوازد و در ادامه در خلال همین آهنگ ها و نت های ساده ، تئوری موسیقی را به زیبایی و به راحتی به هنرجو آموزش می دهند.

2- گیتار

در گیتار هم همانند پیانو چند سبک برای آموزش وجود دارد که اینجا نیز  با آموزش سبک پاپ آن قادر خواهید بود به راحتی نوازندگی را بیاموزید.

ساز مناسب سنین بالا

مخصوصا برای کسانی که به خواندن نیز علاقه دارند گیتار فوق العاده است و می توان به راحتی آواز را با ساز همراه کرد و از خواندن و نواختن در کنار یکدیگر لذت برد که این مورد در دوره آموزش گیتار لحاظ می شود.

3-دف

از جمله ساز های ایرانی که نواختن آنرا توصیه می کنیم ساز دف است.

اساتید سازهای ایرانی این ساز را بسیار توصیه می کنند چون معتقدند که در نوازندگی قبل از هر چیز باید نوازنده ریتم درست و درک درست از ریتم داشته باشد و در این ساز به بهترین شکل می توان به این مهم دست یافت.

دوره آموزش ساز دف

نواختن دف در چند سال گذشته مخصوصا بعد از کشف و ساخت دف های تلقی(که بسیار سبک ، راحت و مقاوم تر دف های پوستی هستند) بالاخص در میان خانم ها از محبوبیت بسیاری برخوردار شده و تقاضا برای آموزش آن نیز افزایش پیدا کرده است.

به لحاظ سبکی که دف های جدید دارند دیگر مشکلی برای خانم ها ایجاد نمی کند و به لحاظ آموزش آسان آن و حس خوب تخلیه انرژی در هنگام نواختن این ساز بسیار طرفدار پیدا کرده است و نواختن آنرا توصیه می کنیم.

4-سه تار

از دیگر سازهای ایرانی که می توان به راحتی آموخت سه تار است، هم به لحاظ زیبایی و هم به لحاظ ارتباطی که بین نوازنده و ساز ایجاد می شود.

استاد تار و سه تار در کلاس شروع به آموزش از پایه می نماید و به علت حس بالای سه تار آهنگ هایی که با این ساز آموزش داده می شود بسیار مقبول هنرجویان واقع می گردد و لذا حس او را بیشتر و بهتر درگیر می کند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *