بهترین سن شروع آموزش موسیقی چه سنی است؟

آموزش موسیقی در چه سنی امکان پذیر است؟ بهترین سن شروع آموزش موسیقی چه سنی است؟

بسیار پیش می آید که در سنین مختلف این سوال پیش می آید که آیا برای شروع موسیقی دیر نیست؟

و آیا می شود مثلا در سنین بالاتر موسیقی را فرا گرفت و سازی را نواخت.

در جواب به این پرسش باید چند مساله را مد نظر داشته باشید:

اول آنکه باید تاکید کنیم که نوازندگی کاری عملی است که با وقت کافی برای تمرین و در مدت زمان کوتاهی میتوان به راحتی به آن دست یافت و فقط و فقط با تمرین و تمرکز در هر سنی می شود نوازنده شد و شما می توانید با اختصاص مدت زمان بین 6 ماه تا یک سال و نیم به راحتی آهنگ هایی را که دوست دارید با ساز مورد علاقه خود بنوازید.

“نوازنده شدن نه ربطی به استعداد دارد نه ربطی به سن دارد و نه به هیچ چیز دیگر”

“فقط تمرین تکرار و مدت زمانی یک تا دو ساله”

اما چرا می گویند موسیقی را باید از کودکی آغاز کرد؟

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه منظومه )

دلایل شروع موسیقی از کودکی

بسیار شنیده ایم که متخصصان می گویند موسیقی را از کودکی آغاز نمایید در حالی که در سنین بالاتر هم می توان نوازنده شد و به خوبی نوازندگی کرد پس چه دلیلی دارد موسیقی را از کودکی بیاموزیم؟

 

فواید دیگر موسیقی

موسیقی فواید متعددی دارد که یک از آنها نوازندگی است.

تاثیر در روابط اجتماعی کودک

ایجاد حس اعتماد به نفس

بهبود عملکردهای ذهنی

گسترش روابط مغزی

خلاقیت

و… بسیاری موارد دیگر از جمله فوایدی است که برای موسیقی بر شمرده اند.

بدیهی است با فوایدی که موسیقی برای کودکان دارد بهتر است که برای تاثیر بهتر ، آموزش موسیقی را از سنین پایین تر در دستور کار قرار داد.

خلاقیت در موسیقی(آهنگسازی و ..)

درست است در هر سنی می توان نوازنده شد اما برخی موارد همچون کارهایی که به خلاقیت نیاز دارند مانند (آهنگسازی) نیاز به پختگی بیشتری در موسیقی دارد که معمولا  برای این موارد کسانی که موسیقی را از ابتدا کار کرده اند بهتر عمل می کنند.

آموزشگاه موسیقی یوسف آباد6

البته مورد اخیر نیز صد در صد نیست و بسیاری آهنگ سازان وجود دارند که موسیقی را در سنین بسیار بالا شروع کرده اند و نه تنها نوازندگان بزرگی شده اند بلکه بهترین آهنگ سازی ها را نیز انجام داده اند.

بهترین سن شروع آموزش موسیقی در کودکان

برای شروع آموزش موسیقی به کودکان در روش ها و متد های متعددی که وجود دارد سنین مختلفی پیشنهاد می گردد.

اما به طور کلی همه روش ها و همه متخصصان این رشته متف القولند که بهترین سن شروع یادگیری بین سن 3 تا 6 سالگی می باشد.برترین روش آموزش موسیقی کودک در آموزشگاه موسیقی به تناسب خود کودکان می تواند متفاوت باشد ، یکی از این روش ها روش ارف است که در مورد آن صحبت کردیم.

این درست همان زمانی است که قابلت های ذهنی کودک در حال شکل گیری است و نیاز است که چهار چوبی درست برای هر رشته ای تعریف گردد و اصول و پایه های درست در ذهن کودک بنا گردد.

اگر پایه ریزی درستی برای این موضوع شود چه در همین سنین و چه در آینده ، حتما فرد بهره درستی از موسیقی خواهد برد و زمانی موسیقی را با درکی درست ادامه خواهد داد.

این سن برای آغاز موسیقی کودک و پایه ریزی موسیقی بهترین سن است.

و اما برای یادگیری ساز تخصصی بهترین زمان برای شروع درست بعد از این آموزش اولیه می باشد یعنی بین سنین 6 تا 8 سال و اگر در این سن آموزش صورت گیرد می توان بهترین بازده را از هم از لحاظ یادگیری موسیقی و نوازندگی و هم از لحاظ بهره وری برای فواید موسیقی داشت.

 

 

 

5/5

۲ پاسخ

  1. سلام آموزش اولیه و مقدماتی که از سن ۳ یالگی شروع میشه شامل چه آموزش هایی است چون نوشتین آموزش ساز از ۶ سالگی شروع میشه

    1. سلام
      آموزش ها شامل دوره آموزشی ارف است که در این دوره اصول و مبانی موسیقی در شکلی جذاب و بازی گونه ارائه می شود همچنن آموزش ساز بلز و در ادامه آموزش ساز فلوت را خواهند داشت و همینطور آشنایی کلی و معرفی سازها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *