مهدی زنگنه مدرس هارمونیکا(سازدهنی)

استاد مهدی زنگنه مدرس هارمونیکا در آموزشگاه موسیقی منظومه دارای مدرک کارشناسی ارشد متولد: 12/1/1362 می باشند . شروع فعالیت موسیقی ایشان از 11 سالگی در سال  1372 برای یادگیری  موسیقی ایرانی آغاز گردید در ادامه به یادگیری موسیقی کلاسیک روی سازدهنی و ساز پیانو پرداخت و پس از آشنایی  مقدماتی در سازهایی مانند پیانو ، فلوت و  هارمونیکا به یادگیری ساز گیتار پرداخت. استاد زنگنه در راستای تدریس و آموزش موسیقی به روش آکادمیک اقدام به نوشتن جزوه های متعدد آموزشی و کتاب های در این زمینه پرداختند که حاصل سال های تجربه آموزشی ایشان می باشد در این روش تدریس آموزش برای گروه های مختلف سنی پیش بینی شده است تا آموزش ها در هر سنی با روشی مشخص پیش برود همچنین شیوه های مختلف آموزشی برای استعداد های مختلف و سطوح مختلف آموزشی ارائه داده اند.

مهدی زنگنه مدرس هارمونیکا

استاد مهدی زنگنه مدرس سطح یک موسیقی سرپرست گروه های متعدد موسیقی بوده اند که در زیر برخی از آن ها را می توانید مشاهده نمایید همچنین اجرا های مختلف در تهران و نوازندگی در کارهای متعدد داشته اند که از جمله آن ها کار با استاد رافعی به نام رویای برفی انجام گردیده و به مرحله چاپ و نشر با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید همچنین افتخار همکاری با اساتید بزرگی را در رزومه خود دارند . فعالیت های متعدد در زمینه فواید موسیقی داشته اند که از جمله آنها همکاری با  مراکز روانشناسی برای تحقیق در مورد تاثیر موسیقی بر هوش هنر آموزان بوده و در آموزشگاه های موسیقی در تهران انجام گردید تالیف کتاب های مختلف در زمینه آموزش و سالها تجربه در آموزش موسیقی برای گروه های مختلف سنی را در کانامه خود دارند. در زیر برخی سوابق اجرایی و مدیریتی ایشان را مختصرا مشاهده می نمایید :

مدیر و سرپرست ارکستر منظومه

سرپرست گروه گیتارمونیکا

سرپرست گروه آموزشی هم نوا

مدیر موسسه فرهنگی هنری منظومه

مدرس سطح یک موسیقی

نوازنده برتر چندین دوره جشنواره های مختلف موسیقی

تقدیر به عنوان سرپرست گروه ، مدیر و نوازنده در کارهای متعدد

نویسنده مجموعه جزوات آموزشی صفر تا صد آموزش سازدهنی هارمونیکا ترمولو ، هارمونیکا کروماتیک و هم چنین همنوازی گیتار و سازدهنی

مقام های متعدد در تهران و در سطح کشور

دانلود آهنگ با نوازندگی مهدی زنگنه

در زیر تصاویر اجراهای مختلف از هنرجویان و گروه های مختلف با مدیریت و سرپرستی ایشان را می توانید مشاهده نمایید :

هارمونیکا

هارمونیکا یا سازدهنی به خاطر صدای دلنشین و قابلیت جابه جایی راحت آن جزء محبوبترین ساز ها برای همه می باشد ولی تصورات غلطی که در این زمینه وجود دارد باعث شده با وجود علاقه زیاد معمولا کمتر به سمت این ساز زیبا برویم تصوراتی از قبیل اینکه نوازندگی این ساز بسیار سخت است یا اینکه به نفس زیادی نیاز دارد ، در ادامه خواهیم دید نه تنها نواختن آن سخت نیست به نفس زیادی نیاز ندارد بلکه آموزش آن بسیار ساده و نیز دلنشین است و تنها با چند ترم کوتاه که در زیر توسط مدرس هارمونیکا آموزشگاه صورت می پزیرد قادر به نوازندگی این ساز خواهیم بود.

کلاس سازدهنی

آموزش هارمونیکا به سه بخش عمومی ، متوسط و پیشرفته تقسیم می گردد.

در کلاس سازدهنی با چند بخش پیش می رویم.

دوره مقدماتی آموزش سازدهنی:

در این دوره هنرجو آشنایی کلی با انواع سازدهنی ، متدهای نوازندگی و سبک های مختلف پیدا خواهد کرد.
در ادامه بر اساس استعداد و سطح یادگیری آموزش ابتدایی آغاز می گردد که در طی آن هنرجو با جزواتی که استاد در اختیارش می گذارد و نیز کتابهای تخصصی که در این زمینه وجود دارد با اصول اولیه نوازندگی این ساز آشنا می گردد.

در ابتدای این دوره آموزش هایی برای نفس گیری نرمال شیوه صحیح نواختن ساز آشنا می گردد
لازم به ذکر است که برای نواختن این ساز برعکس تصوری که وجود دارد اصلا نیازی به نفس زیاد یا فشار آوردن به ریه ها و دیافراگم نیست و در صورتی که نفس گیری صحیح انجام شود ، نوازندگی این ساز به سادگی انجام خواهد گردید.
در این دوره هنرجو می آموزد که چگونه نفس گیری صحیحی در حین نوازندگی داشته باشد و از آن لذت ببرد.

در ادامه نت ها و چگونگی قرار گرفتن آن ها روی ساز آموزش داده می شود ، یادگیری نت ها و تئوری اولیه موسیقی تماما همراه با یادگیری اتود های ساده و آهنگ های آشنا می باشد به طوری که در پایان دوره اول هنرجو به سادگی تمامی نت های روی ساز و تئوری اولیه موسیقی را به سادگی فراگرفته است و قادر خواهد خواهد بود تا ده تا پانزده اتود و آهنگ پاپ و کلاسیک را با ساز خود بنوازد.

دوره متوسط آموزش سازدهنی:

در این دوره هنرجو آموزش اولیه نوازندگی و موسیقی را فراگرفته است پس با ارائه اتود های پیشرفته تر و آهنگ های تنظیم شده برای سازدهنی تسلط کامل تری روی ساز می یابد.


در ادامه آموزش های تکمیلی وزن خوانی و نت خوانی و نیز آموزش کامل تئوری موسیقی را خواهیم داشت به طوری که هنر جو در پایان این دوره علاوه بر نوازندگی تعداد قابل توجهی از آهنگ های تنظیم شده برای سازدهنی، قادر خواهد بود کلیه آهنگ های پاپ و کلاسیک را از روی نت اجرا نماید.
در این دوره به آموزش تعدادی از تکنیک های سازدهنی خواهیم پرداخت که نوازندگی این ساز را زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد و هنرجو با تسلط بر روی این تکنیک ها قادر خواهد بود نوازندگی تخصصی این ساز را تجربه کند.

دوره پیشرفته آموزش ساز دهنی :

در این دوره به آموزش تکمیلی تمامی تکنیک های این ساز خواهیم پرداخت.
در ادامه به مهارت های دو نوازی ساز میرسیم که سبب تسلط کامل نوازنده روی ساز خواهد گردید.
در این دوره برای هنرجویان آموزش نوازندگی در گروه را خواهیم داشت و نیز مهارت های تکمیلی نوازندگی در کنار سازهای مثل پیانو و گیتار

انواع مدل سازدهنی

انواع سازدهنی

شاید هیچ سازی به تنوع سازدهنی در نوع و شکل پیدا نکنید چرا که انواع سازدهنی در مدل های فراوان با شکل های بسیاری از

بیشتر »

سازدهنی هوهنر

در وب سایت آموزشگاه موسیقی منظومه امروز می پردازیم به یکی از معروف ترین برند ها در زمینه تولید و ساخت سازدهنی که دارای مدل

بیشتر »
5/5

۲ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *