دوره های آموزش ساکسیفون آموزشگاه موسیقی منظومه

دوره آموزش ساکسیفون

برگزاری دوره های آموزش ساکسیفون

ساکسوفون از سازهای بسیار زیبا در موسیقی است که در آموزشگاه موسیقی منظومه به صورت تخصصی آموزش داده می شود. دوره آموزش ساکسیفون به طور خصوصی و در کلاس های تک نفره برگزار می گردد همچنین هنرجویان پس از یک دوره آموزش می توانند وارد گروه سازهای بادی آموزشگاه شوند و در کنسرت ها و اجراهای آموزشگاه منظومه حضور داشته باشند.

(عکس از کنسرت هنرجویان ساکسیفون آموزشگاه موسیقی منظومه )

 

دوره آموزش ساکسیفون در آموزشگاه منظومه توسط جناب آقای علی فرین کیا در روزهای شنبه و پنجشنبه هر هفته برگزار می شود.
علی فرین کیا هنر آموخته رشته موسیقی و دارای مدرک کاردانی و کارشناسی سازهای جهانی می باشد و بطور تخصصی به آموزش ساز ساکسیفون مشغول می باشند.

دوره های خصوصی

دوره آموزشی ساکسیفون در آموزشگاه موسیقی منظومه شامل سطح های مبتدی تا پیشرفته می باشد و  علاقمندان بر اساس نتایج تعیین سطح و مهارت نواختن ، می توانند به فراگیری ساکسیفون از سطح مبتدی تا پیشرفته اقدام نمایند.

در این بخش کلاس ها به صورت کاملا خصوصی و تک نفره در آموزشگاه برگزار می گردد که آموزش ها شامل آموزش اصول موسیقی و همچنین آموزش نوازندگی ساکسیفون است که در بخش های بعدی شامل تکنیک های خاص این ساز نیز می گردد.

آموزشگاه موسیقی سازهای کلاسیک

ثبت نام دوره های ساکسیفون نوازی آموزشگاه منظومه به صورت، دوره سه ماهه ( 12 جلسه – همراه با تخفیف ویژه ) و دوره دو ماهه ( 8 جلسه – همراه با تخفیف ) یک و نیم ماهه و یک ماهه می باشد.

برای آگاهی از شرایط ثبت نام دوره های آموزش ساکسیفون می توانید با شماره های : 88715340 – 88715542 تماس حاصل فرمایید.

کلاس های ساکسیفون آموزشگاه منظومه در روزهای پنجشنبه هر هفته مابین ساعت 16 الی 20 بعد از ظهر در ساختمان آموزشگاه منظومه برگزار می شود.

علی فرین کیا در سال ۱۳۶۵ در شهر تهران متولد شد.
وی موسیقی را از ۱۳۸۱ نزد با ساز سنتور نزد آقای اطهری نژاد آغاز نمود، سپس دوره های آموزشی سلفژ و آواز را فرا گرفت. در سال ۱۳۸۵ در مقطع کاردانی در دانشگاه موسیقی آغاز نمود. و هم اکنون فارغ التحصیل کارشناسی موسیقی جهانی در گرایش نوازندگی ساز ساکسفون می باشد.

دوره های گروهی و شرکت در کنسرت ها

هنرجویان پس از یکی دو دوره اولیه آموزشی می توانند وارد گروه سازهای بادی آموزشگاه شوند که در این گروه هم تکنیک های نوازندگی در گروه و در کنار دیگر سازها آموزش داده می شود و هم آموزش تکنیک های خاص نوازندگی که در خلال این دوره هنرجویان در کنسرت های آموزشگاه که معمولا هر دوره برگزار می گردد هنرنمایی می کنند.

(بخشی از اجرای هنرجویان ساکسیفون در کنسرت پایان هر دوره )

آشنایی با ساز ساکسیفون:

ساکسیفون سازی از خانواده سازهای بادی-قمیشی می باشد و معمولا دارای بدنه ای برنجین می باشد. ساکسیفون با یک قمیش دهانی مشابه به کلارینت نواخته می شود. ساکسیفون و خانواده سازهای ساکسیفونی در  1840 توسط آدولف ساکس ابداع گشت.

ساز ساکسیفون معمولا در موسیقی کلاسیک و به عنوان ساز تک نواز، گروه نواز و ساز کنسرتی (  نظامی، مارش و جز ) به کار برده می شود.

 

 

خانواده ساکسفون ها عبارتند از:

__ سوپرانو Bb

__  آلتو Eb

__  تنورBb

__  باریتونEb

__  باسBb

آموزش موسیقی

آموزش ساکسیفون در آموزشگاه موسیقی منظومه

آموزش موسیقی بدون شرکت در کلاس های موسیقی چندان ساده نمی باشد در مورد آموزش ساز ساکسیفون شرکت در کلاس های آموزشگاهی حتی دارای اهمیت بیشتری می باشد زیرا برای آموزش ساکسیفون کتاب های آموزشی ترجمه شده ای موجود نمی باشد. اما چنانچه به زبان انگلیسی تسط دارید می توانید از کتاب های نظیر نمونه هایی که در ادامه نام می بریم استفاده نماید. با این حال همانطور که گفتیم روند آموزش موسیقی بدون شرکت در کلاس های موسقی بسیار زمان برو سخت خواهد بود.

 

1 – کتاب دوره آموزش ساکسیفون Saxophone For Dummies

کتاب آموزش ساکسیفون برای دامیز – نوشته دنیس گابل، مایکل ویلمو – انتشارات ویلی- 384 صفحه

 

2 _ کتاب دوره آموزش  Saxophone Basics

کتاب آموزش مقدمات ساکسیفون (کتاب + سی دی) – نوشته اندی همپتون – 64 صفحه

(عکس از کنسرت هنرجویان ساکسیفون آموزشگاه موسیقی منظومه )

 

3 _ کتاب دوره آموزش ساکسیفون Absolute Beginners: Alto Saxophone

کتاب آموزش ساکسیفون آلتو برای مبتدی ها – انتشارات وایز و میوزیک اسکلیز ال تی دی – 48 صفحه

 

4 _ کتاب دوره آموزش ساکسیفون Abracadabra Saxophone

کتاب آموزش ساکسیفون آبراکادابرا : یادگیری ساکسیفون از طریق موسیقی (ساکسیفون آلتو) – نوشته جان راتلند – انتشارات ای اند سی بلک – 72 صفحه

 

5 _ کتاب دوره آموزش ساکسیفون Scales and Arpeggios for Saxophone, Grades

کتاب آموزش ساکسیفون : آموزش گام ها و آرپژها برای ساکسیفون – انتشارات آکسفورد -24 صفحه

 

6 _ کتاب دوره آموزش ساکسیفون Sixty for Sax

کتاب آموزشی ساکیفون شصت قطعه نت برای ساکسیفون ( تمرینات تدریجی برای ساکسیفون بدون همراه ) – انتشارات آکسفورد – آلن بولرد – 48 صفحه

 

 

5/5

۷ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *